לתכנן גדר ולצאת בחיים

השימוש בעץ לגדרות הנו נפוץ מאוד, ואפשרי במגוון אופנים

במאמר זה נתמקד בשתי שיטות אופייניות : גדרות אופקיות וגדרות אנכיות. גדרות מסוג זה אפשריות לביצוע גם באופן עצמי (DIY) ובקלות יחסית.

גדר עץ אנכית

גדר זו בנויה מעמודים, אשר המרחק ביניהם בד"כ לא עולה על 1.5 מ'. העמודים יכולים להיות יצוקים בקרקע או מחוברים לתשובת. התושבת עצמה תהיה יצוקה עם יסוד בטון או מעוגנת לחגורת בטון קיימת. העמודים עצמם , יהיו עשויים עץ או מתכת.
בין העמודים עוברת קורה קושרת – פסי רוחב אפקיים אשר אליהם נחבר לבסוף את לוחות הגדר. בגדר של עד 1.20 מ' גובה , נשתמש בשתי קושרות , ובגדר גבוהה מכך, נשתמש ב 3 קושרות או יותר בהתאמה.
לתשומת לבכם, בד"כ גדר בגובה העולה על 1.70 מחייבת הוצאת היתר בניה !

כחומר לקושרות, נשתמש בד"כ בקורות עץ בחתך של 32/70 מ"מ.
אל הקושרות נחבר את לוחות הגדר, אשר להן משמשים בד"כ לוחות עץ בעובי של כ 20 מ"מ וברוחב של כ 90 מ"מ. ראש הגדר , החלק העליון של הלוח , יכול להיות חתוך ישר או בדוגמה (עגול, חץ , אלכסון וכו').
את לוח הגדר נחבר בבורג אחד במרכזו לכל קושרת.

גדר עץ אופקית

לגדר אופקית , נעשה בד"כ שימוש בלוחות ברוחב 140 מ"מ ובעובי של 20 "מ או 32 מ"מ (כמו לוחות דק). את הלוחות ניתן לחבר ישירות לעמודים (העשויים עץ או מתכת) או להשחיל אותם בתוך העמודים בחריץ שהוכן לכך מראש. חובה להקפיד על מרווחים בין הלוחות כדי לאפשר את המרווח הנדרש לפחות להתרחבות והתכווצות הטבעיים של העץ.

שלב הכנת העמודים דומה לזה של הגדר עץ הקודמת שסקרנו , הגדר האנכית , וגם כאן נשתדל שהמרחק בין העמודים לא יעלה על 1.50 ואף פחות מכך. אם נחרוג מכך, הלוחות עלולים "לשחק" קדימה ואחורה במשך הזמן ולפגום במראה של הגדר.

האם ישנם פתרונות גידור נוספים ?

ישנם אינספור פתרונות בתחום הגידור החל מ "גדר חווה" ממוטות עגולים או עמודי טלפון , דרך גדרות ברוחבים משתנים/אקראיים ועד לגדרות מחומרים ממוחזרים ואקולוגים.

האם להזמין בעל מקצוע או לבנות לבד ?

כמו בכל תחום, התוצאה שתתקבל ע"י בעל מקצוע מנוסה , שמלאכתו אומנותו , תהיה טובה יותר, יפה יותר, איכותית יותר ומהירה יותר. יחד עם זאת , בניית גדר פשוטה אינה דורשת מיומנות או כלים מיוחדים וניתן להגיע לתוצאות סבירות בשיטת( DO IT YOURSELF- DIY ) ובכך לחסוך כסף רב.
מי שבוחר לבנות את הגדר בכוחות עצמו, יוכל למצוא בעץ ועצה את כל האביזרים והעצים הנדרשים באספקה במקום. במידת הצורך, ניתן גם לקבל הדרכה מקצועית בסניפים.

איך בונים שער עץ ?

את מסגרת השער מומלץ להכין מראש ממתכת אצל מסגר והעץ יהווה למעשה ציפוי דקורטיבי בלבד.. שערים העשויים עץ בלבד נוטים לקבל חופש מסויים עם הזמן , דבר המקשה על פתיחתם וסגירתם. הדבר בעייתי במיוחד בשערים בהם נעשה שימוש יומיומי רב.

איך מתחזקים גדר עץ ?

עץ בשימוש חיצוני דורש תחזוקה. אם השתמשנו בעץ מחוטא בחיטוי ירוק או חום , נוכל לחכות עם הצביעה עד להתיישנות העץ, אולם בסופו של דבר, לא יהיה מנוס מביצוע חידוש ותחזוקה. ניתן לחדש עץ אינספור פעמים, ובכל פעם לקבל מחדש, ממש כמו בפעם הראשונה, גדר איכותית ומרהיבה.

הקפידו להשתמש בחמרי חידוש מקצועיים ולעבוד לפי הנחיות היצרן. ככל שתקפידו על כך, הזמן בין החידושים יהיה ארוך יותר והתוצאה מרהיבה יותר. אנו בעץ ועצה ממליצים על חמרי החידוש מסדרת BIO-WASH וצבעי PLASCON.

0/5 (0 Reviews)

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp