כיסוי לוחות הדק – דגשים לגבי ברגים וקידוח מקדים – בימי הקורונה

הגעתם לשלב כיסוי לוחות הדק שאתם בונים בעצמכם. זהו השלב החשוב ביותר בבניית הדק – זה מה שיראו בסוף. כמה דגשים לגבי השימוש הנכון בברגים וביצוע קדח מקדים לדקים.

ברגים

לדק אורן ניתן להשתמש בבורג 5/70 ומעלה (5 מ"מ עובי ו70 מ"מ אורך) ובתנאי שמדובר בבורג איכותי (כגון בורג גמיש של UFO). ברגים באיכות ירודה בחתך זה יגזרו עם הזמן ויפגעו קשות באיכות הדק שלכם. ישנם מתקינים שמעדיפים לעבוד עם ברגיי 6/70 העבים יותר. אני באופן איש מעדיף את הראש הקטן יותר של הבורג בעובי 5 מ"מ. ב
לדק מעץ איפאה, וככלל עצים קשים, חובה להשתמש בברגים בעובי 6 מ"מ (6/60 ומעלה) בגלל מאמצי גזירה גדולים יותר. בכל מקרה מומלץ מאוד להשתמש בברגים בציפוי קרמי. לציפוי הקרמי שני יתרונות: ראשית,  ציפוי צבעוני (ירקרק או חום) ישתלב טוב יותר במראה הכללי של הדק, לעומת הברגים הזהובים המנצנצים. אך היתרון המרכזי שלהם הוא בעמידותם יוצאת הדופן כנגד קורוזיה.
ברגים בגוון רגיל נוטים להחליד עם הזמן כתוצאה מרטיבות וריאקציה עם החומרים הכימיים של החיטוי המצויים בעץ. הדבר מוביל בסופו של דבר לכשל של הבורג. יותר מכך, כל מתקין מנוסה מכיר את התופעה של הצורך לפרק, מכל סיבה שהיא, לוח או מספר ברגים מדק קיים לאחר מספר שנים.
בורג שהחליד כמעט בלתי אפשרי להוציא ולרב ראש הבורג ייגזר וייתלש מיד. ברגים בציפוי קרמי, ניתנים לשליפה קלה גם לאחר שנים ארוכות בתנאים קשים. ההפרש הכספי בין ברגים איכותיים לפשוטים הוא זניח ותהיה זו טעות לא להשקיע בברגים איכותיים.

קידוח מקדים לברגים

קידוח מקדים יש לבצע בחיבור של עץ לעץ. למעשה בחיבור שכזה מה שקורה מבחינה מכנית, הוא הצמדה והידוק של קורת העץ הראשונה דרכה עובר הבורג , אל הקורה השנייה אליה הוא מתברג. למעשה דרך הקורה הראשונה הבורג רק "עובר".
מטרת הקידוח היא למנוע לחץ מיותר  של הבורג על סיבי העץ, לחץ שעלול לגרום לאורך זמן להתבקעות וסידוק. העניין חשוב במיוחד ואפילו קריטי בחיבורים הקרובים לקצה של קורה או לוח, משום שכאן, הנטייה להתבקעות גדולה אף יותר. בלוחות העליונים של כיסוי הדק, מומלץ להשתמש בקידוח מקדים עם שיקוע לראש הבורג.
האביזר המתאים לשימוש הוא שקען. ייתכן ותמצאו כי הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא להשתמש בשקען עם סטופר מובנה מסוג SMART-BIT, אשר מייצר שיקוע בעומק אחיד לכל הקידוחים. הסיבה לצורך בשיקוע עליון לראש בורג , אפילו בעץ רך כמו אורן , היא שללא הכנה מוקדמת שכזו שתקלוט את ראש הבורג בעל המבנה הקוני , ראש הבורג "מושך" את סיבי העץ פנימה וגורם להתרוממותם כלפי מעלה כמו קוצים קטנים וזקורים על פני הדק. מעבר לפגם האסטטי זהו מפגע בטיחותי של ממש לדריכה ברגל חשופה על משטח הדק. בעצים קשים , ללא קידוח מקדים , ראש הבורג עלול להישאר בולט מעל פני העץ.
0/5 (0 Reviews)

להצעת מחיר והפניית קבלן
לביצוע עבודה 1-700-500-565

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp