סט כלי העבודה המומלץ לנגר החובב

נגרים חובבים או נגרים מתחילים זקוקים לסט כלי עבודה בסיסיים שיהיו נוחים לשימוש מצד אחד ויאפשרו להם מגוון אפשרויות חיתוך ועיצוב מן הצד השני. בשורות הבאות תמצאו שלל כלי עבודה מומלצים עם טיפים שימושיים שיעזרו לכם לבחור את הכלים המתאימים לכם.

כיצד מומלץ לבחור כלים לנגר החובב (או המתחיל)?

בחירה נכונה של כלים אינה דבר של מה בכך, שכן קלות העבודה תלויה במידה רבה בכלים שתבחרו, לצד הטכניקה והאהבה הבסיסית למקצוע. בחירת הכלים תשפיע על נושאים כמו בטיחות, סוג חומרי הגלם איתם תוכלו לעבוד, סוג העבודות שתוכלו לבצע בין אם מדובר בתליית מדף או משהו הרבה יותר מורכב כמו התקנת דק במבוק.

הנה שתי עצות שימושיות לתחילת הדרך:

  • התחילו מהבסיס – לפני שאתם רצים לרכוש את המכשיר או המוצר הכי מתקדם בשוק, התחילו עם מכשיר בסיסי ע"מ לשפר את היכולות שלכם, להתאמן ולהכיר טוב יותר את הצרכים שלכם כנגרים. מקסימום, תמיד ניתן לרכוש אח"כ מכשיר מתקדם יותר.
  • שימו דגש על כלים ידניים – בעולם הנגרות קיימים מגוון כלים ועזרים, שחלקם חשמליים, חלקם ידניים וחלקם מצריכים עבודה ידנית וחשמלית כאחד. בתור התחלה, כלים ידניים הם בד"כ בטוחים יותר, אם כי לוקח יותר זמן לעבוד איתם ולבצע איתם עבודה. כאמור, היות ואתם נגרים מתחילם ממילא, מומלץ לרכוש כלים ידניים, לשפר את המיומנויות שלכם וגם להקטין את הסיכון על הדרך.

כלי עבודה מומלצים

שולחן או עמדת עבודה מתאימה

שולחן עבודה הוא מרכיב בסיסי מאוד בעבודתו של כל נגר ולמען הסר ספק – לא ניתן לעבוד ללא שולחן או משטח מוגבה כלשהו, שניתן להניח עליו את משטחי העץ בנוחות ובבטיחות. עמדות העבודה משתנות זו מזו בפונקציות שונות, כשיש כאלה המורכבות בעיקר משולחן גדול, גבוה ורחב, ויש כאלה הכוללות גם פינות אחסון, מדפים וכד'. ישנן גם עמדות עבודה מתקפלות המהוות פתרון מעולה למי שזקוק לחיסכון במקום או שאין לו סדנא קבועה. בכל מקרה, זה הדבר הראשון שיש לדאוג לו.

פטיש או מספר פטישים

ובכן, כל ילד בגן מכיר את הכלי "פטיש" ואת שימושיו הקלאסיים. עם זאת, חשוב לדעת שלפטיש עבור נגרים מקצועיים וחובבים כאחד, קיימים מגוון שימושים לצד דפיקת מסמר למקום וחיזוק החיבור. ישנם למשל פטישים שנועדו לכוון כלים אחרים כמו מקצועה, לסייע בעבודה עם מפסלת ולחיבור וחיזוק חלקים ספציפיים ברהיטים כמו מחברים. בקיצור, ישנם מגוון פטישים שנועדו למטרות שונות ומומלץ להחזיק כמה מהם, אם כי כדאי לדעת שישנם גם כאלה בעלי ראשים מתחלפים או שני צדדים לראש, מה שיכול לחסוך לכם כמה רכישות.

מפסלת

מפסלת היא כלי עבודה נפוץ בתחום הנגרות ולמרות שהוא מזוהה כיום עם הנגרות המסורתית, למעשה, נגרים ושאר אומנים ובעלי מקצועות הכוללים עבודה עם הידיים מחזיקים אותו. המפסלת, כשמה כן היא, נועדה עבור פיסול וגילוף באמצעות חריטה. ישנן מפסלות מגוונות המשתנות זה מזה ברמת הדיוק, משקל זווית וכד'. כמו כן, קיימות מפסלות ידניות וחשמליות. המפסלת היא כלי המשמש בעיקר לעיצוב, אך עדיין מומלץ להחזיק כזו או כמה לטובת עבודות קטנות שתרצו לבצע.

מסור

מסורים שייכים לתחום רחב וניתן לכתוב עליהם מאמר שלם, שכן הם הבסיס לחיתוך עץ. באופן כללי, קיימים מסורים ידניים ומסורים חשמליים, כשיש לא מעט מסורים שהם גם ידניים (מתבססים על עבודה ידנית) וגם חשמליים (כוללים אלמנטים חשמליים, לרבות סיבוב מהיר של הלהב). בתור התחלה, מומלץ ללכת על מסור ידני או מסור ידני-חשמלי שמאפשר מידה רבה של שליטה, כיוון וכד'. מומלץ לבסס את הטכניקה עם מסור פשוט, לפני שרוכשים מסור מורכב יותר, שכן כלי עבודה שונים של נגרים והמסור ביניהם, כוללים מידה מסוימת של סיכון.

מקצועה

מקצועה היא כלי פשוט יחסית שנועד ליישר משטחי עץ. סוגי המקצועה משתנים זה מזה ברמת הדיוק שהם מאפשרים ביישור משטחי עץ שונים, גודל משטח העץ שהם מתאימים לו, כובד, גודל הכלי עצמו וכן הלאה. גם מקצועה נחשבת לכלי בסיסי של נגרים ולפני שאתם בוחרים לכם אחת, בררו על הפונקציות השונות שלהן.

זויתן

זהו כלי ידני ופשוט שנועד לסייע בציור זווית 90 מעלות על משטחים וקורות, מה שבעצם מאפשר ליצור ולדייק בצורות המרובעות, בין אם מדובר בחיתוך ובין אם מדובר בהרכבה. זויתן קיים בגדלים וסוגים שונים, בדומה לכלי נגרות אחרים.

 

משקפי מגן, מסכות ועוד

עבודת נגרות מכל סוג כוללת גם לא מעט סיכונים בטיחותיים, החל מהסכנה לנושם חלקיקי עץ כתוצאה משיוף וכד', ועד לנפילת משטח עץ או מכשיר על הרגל. מבלי להזכיר כאן את כל הסכנות האפשריות, נדגיש שלכל נגר חובב או כזה שמתחיל את דרכו המקצועית, מומלץ לרכוש ציוד מגן כגון: נעליים מתאימות, משקפי מגן, מסכות ייעודיות ובמידת הצורך, גם אוזניות רעש (אוזניות רעש מומלצות בכל מקרה, אך במיוחד לאלה הבוחרים לעבוד עם ציוד חשמלי כבד).

קליבות (לקיבוע)

הדיוק בחיתוך העץ איננו נגזרת רק של הסכין או אופן החיתוך עצמו, אלא גם של קיבוע הסכין לעץ. קליבות קיבוע מאפשרות לקבע את משטח העץ או חומר הגלם אל שולחן העבודה ובהתאם, החיתוך יכול להיעשות בצורה מדויקת ובטוחה. לחלופין, כאשר חומר הגלם לא מקובע היטב לשולחן, הדבר יכול להביא לחיתוך לא נכון וכתוצאה מהלחץ המופעל על חומר הגלם הוא יכול לזוז ולהוות סכנה בטיחותית לכל דבר. מומלץ לרכוש שתי קליבות להבטחת הקיבוע.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של סט כלי העבודה המומלץ לנגר החובב

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp