רעיונות להפעלת הילדים בקיץ

"אוגוסט" הוא שם שמאיים על הורים רבים. הצורך למצוא סידור לילדים שבבית מעיק ומטריד. אבל גם לאחר שהפתרון כבר נמצא בדמות הורה שלוקח ימי חופש מן העבודה, התארגנות של מספר הורים ביחד לתורנויות שמירה על הילדים, או סיוע מסבא וסבתא- עדיין מרחף סימן שאלה גדול על הדרך להעביר עם הילדים את השעות הריקות הרבות הללו.

החוכמה היהודית העתיקה זיהתה כבר לפני אלפיים שנה את הקושי הזה ואפילו את הסכנות הטמונות בו. במקורותינו נכתב כי "הבטלה מביאה לידי שעמום, והשעמום מביא לידי חטא". השעות הרבות שעל הילדים להעביר בבית יוצרות שעמום, שבהחלט גורם למריבות, להרסנות, ולאווירה שלא רצינו.

אבל יש הורים מעטים שרואים באוגוסט פוטנציאל. נכון, הפוטנציאל הזה נכפה עליהם מבלי ששאלו אותם ובדרך כלל בניגוד לרצונם, אבל הוא טומן בחובו אוצרות!
איזה אוצרות?
זמן של הורים עם ילדים, זמן להכיר לעומק אחד את השני, זמן להעניק להם את הערכים החשובים, זמן ללמד אותם את מה שההורים רוצים, זמן לחוויות, זמן להתנסויות…. במקום להתלונן על הקושי שאין באפשרותם לפתור- הורים אלה מנסים למנף את החופש הגדול ולייצר ממנו ערך מוסף מיוחד עבור ילדיהם.

אחת האופציות לעשות זאת היא על ידי יצירה.

יצירה??

קוראים רבים מרימים גבה, כי "יצירה" נשמעת להם כמו פעילות חסרת תוחלת שכל מטרתה היא להעביר את הזמן. חומרי היצירה נקנים בעלויות גבוהות, ההורים לא נהנים מפעילות כזו, הילדים לא נהנים ממנה, והתוצרים מוצאים את מקומם בפח האשפה הקרוב ביום שאחרי.

אז כמובן שלא לזאת הייתה הכוונה. הכוונה כאן היא ליצירה אמיתית, יצירה שימושית, שהיא בהחלט צורך וגם ערך. יצירה שדורשת ומפתחת מיומנויות עדינות ומיוחדות. שמי שרכש אותן- הרוויח!

כזאת היא היצירה בעץ, או בשמה העתיק "נגרות". כן, כמעט כל אחד מסוגל לעסוק בה, וודאי שכמעט כל ילד, אם רק יקבל את ההדרכה הנכונה ירקיע שחקים עם היצירתיות והמעוף שלו, שעדיין לא התפוגגו, והוא יוכל סופסוף להביא אותם לידי ביטוי.

עבודה בעץ

עבודה בעץ היא מלאכה עתיקת יומין שמטרתה להפוך חומר גולמי למשחק או למוצר שימושי. על מנת להצליח במשימה נדרש הנגר לדיוק, סדר, וסבלנות. וכן, גם נגר צעיר מסוגל לכך! ותהליך הנגרות אפילו מספק לו חוויית הצלחה.
עם העץ קל מאוד לעבוד, ובשנים האחרונות תחביב נגרות בסגנון של "עשה זאת בעצמך" הולך וצובר תאוצה. אנשים יוצרים לעצמם רהיטים שהם בנו לעצמם, כמו נדנדות, אדניות, מדפים, ספסלים, שולחנות, ארגזים וקופסאות, ועוד. מלבד הכיף של היצירה מרוויחים כאן גם רהיט שימושי לבית בעלות מינימלית, או מתנה לקרובים ואהובים, ואפשר גם ליצור פריטים יצירתיים בהתאם לצורך האישי, כמו מלונה, צעצועים שונים, ריהוט לבית או לחצר, פרטי נוי, והרבה מעבר לזה.

כמו מרבית עבודות כפיים- ראשית דורשת הנגרות חשיבה ותכנון, ובהתאם לכך אפשר לעבור לביצוע. המיומנויות הנדרשות ניתנות לרכישה לאט לאט, ומשתכללות בהמשך עם הזמן והנסיון. ולכן בפעמים הראשונות סביר להניח שיהיו גם טעויות, ואולי גם תסכול, אכזבה, ואפילו ייאוש. אבל בסוף בסוף, כשהתוצר יהיה מוכן ואמיתי- זה יהיה שווה את הכל! הביטחון של הילד שהוא יכול, האמון בעצמו, היכרות עם כוחות אדירים שיש בו, ההבנה שאפשר לתקן, ושהתמדה מביאה לתוצאות, הערכה רבה שהוא מקבל אחר כך מחברים בני גילו ומן המבוגרים שסביבו, והעצמה שמתחרשת- זה משהו ענק שאפשר להעניק לילדים בקיץ. ואם התהליך הזה נעשה ביחד עם ההורים, או עם סבא וסבתא, הוא גם מקרב ומחזק את הקשר. יש מתנה גדולה יותר מזו שאפשר לתת??

בעולם שלנו היום, עם הבנת הצורך בקיימות ובאיכות הסביבה, לעץ יש ייתרון גדול יחסית לחומרי יצירה אחרים, גם בכך שהוא חומר מתכלה, שאינו פוגע בסביבה. ומי שהשמירה על הסביבה חשובה לו- ראוי שיקפיד לקנות את חומרי הגלם במחסן עצים המייבא סחורה מיערות תעשייתיים, שהם ברי קיימא.

מחסן עצים

אחרי תכנון מדויק של המוצר, כולל מידות מדויקות- יהיה עליכם לגשת למחסן עצים כדי לרכוש את חומרי הגלם.
במחסן העצים תמצאו מגוון ענק של סוגים שונים של עצים בתצורות שונות כמו פלטות, לוחות, משטחים וקורות, ולצידם עובדים מנוסים ומוכשרים שישמחו להעניק לכם ייעוץ כדי לסייע בבחירת הסוג המתאים של העץ, שיהיה המדויק ביותר למטרה שלכם, ועצות נוספות שיסייעו לכם בביצוע. במחסן גדול, כשמבחר העצים הוא גדול- כנראה שתצליחו למצוא את מה שאתם מחפשים.
במחסן עצים גם יבצעו עבודות שונות של עיבוד לפי רצונכם, שיוכלו להקל עליכם במהלך העבודה בהמשך, כמו עיגול פינות, חיתוכים מיוחדים והתאמת קנטים.

במחסן עצים תוכלו להצטייד גם בכלי העבודה שיידרשו לכם לצורך עבודות הנגרות, חשמליים או ידניים: פטיש, מסור, מברגה, וכן ציוד מתכלה כמו צבע לעץ, דבק לעץ, ברגים ומסמרים.

יצירות לתחילת הדרך:

בתחילת הדרך, על ההורים וגם על הילדים ללמוד ולהתמקצע, ולכן מומלץ שהעבודות הראשונות יהיו פשוטות וקלות, כמו אבזרים שונים לבית, שגם יהיו פרקטיים ויוכלו לשמש לצרכים שונים. לדוגמא:

  • מתקן לתיונים
  • קרש חיתוך למטבח
  • מתקן לאחסון מגזינים
  • מתלה למפתחות, או אפילו למעילים

בשלב השני כבר אפשר יהיה ליצור רהיטים אמיתיים! אך פשוטים יחסית, כמו:

  • שרפרף
  • מדף מעוצב
  • מתקן לאחסון תבלינים
  • מדף לאחסון נעליים

עם הזמן והנסיון הרמה תעלה, והשמים הם הגבול!

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של רעיונות להפעלת הילדים בקיץ

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

הודעה חשובה!

ביום שלישי 11/6 (ערב חג שבועות) יפעלו סניפי עץ ועצה עד שעה 13:00.
ביום רביעי 12/6 (חג שבועות) יהיו הסניפים סגורים.

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp