אילו סוגים של דקים מעץ קיימים היום?

הקיץ מתקרב ואיתו גם החמימות והרצון להיות בגינה ולספוג שמש טובה, ואין כמו משטח דק כדי להוות תפאורה ובסיס לא רק לתחושה נחמדה של ישיבה בגינה אלא כזאת שתיקח אתם למלון על שפת הים באיי סיישל או אחד מאיי תאילנד. היום לא חייבים להגיע לאותם מקומות כדי להרגיש את אווירת החופש כי משטח דק באזור פינת הישיבה יחולל פלאים, במיוחד אם יש גם בריכה. גם אם זו בריכת אינטקס ביתית, בניית מתקן מעץ שמסתיר את הדפנות שלה וכולל גם מעקה ומדרגות משדרג אותה כך שלא תכירו אותה והיא תיראה לכם בריכה חפורה לכל דבר.

למה מומלץ בכלל דק מעץ

אם אתם מתלבטים בין דק סינטטי העשוי כולו או ברובו מפלסטיק לבין דק מעץ אמיתי, אפשר אמנם למצוא לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. עדיין לדק מעץ אמיתי, במיוחד מסתכלים על העניין לאורך זמן ולא רק בטווח הקצר, יש מגוון יתרונות.

  • חומר טבעי ומקורי עמיד לאורך זמן. דקים עץ טבעי מחזיקים מעמד זמן רב. כן, למרות מה ששמעתם על הצורך בטיפול, וכן ישנו טיפול קצר שיש לעשות מדי שנה, עדיין דק העשוי עץ מחזיק זמן שנים לעומת דק סינטטי שיכול להישבר או להישרט מאחרי תקופה קצרה.
  • חיסכון בעלויות לטווח ארוך: דק סינטטי שנשבר או נשרט יש להחליף, זאת לעומת דק מעץ שגם אם נשחק אפשר לחדש אותו בסכום נמוך בהרבה מהחלפתו בחדש.
  • תחושה טבעית שאין לה תחליף: גם אם ישנו בדק הסינטטי ניסיון לחקות אחד לאחד את העץ הטבעי, עדיין יש הבדל ברור בין דק סינטטי לטבעי לא רק מבחינת המראה אלא גם בתחושה של הרגליים היחפות עליו או הצליל שנשמע כשדורכים עליו.

אילו סוגים של דק מעץ ישנם?

  • דק עץ אורן: בישראל במיוחד האורן הוא מסוגי העצים הפופולאריים ביותר לא רק לדקים אלא בכלל למוצרי עץ. עץ אורן נחשב לאחד העצים הזולים ביותר ולכן רבים בוחרים להשתמש בו. הוא נחשב לעץ רך (הכל יחסי…) כך שבניית דקים ממנו היא קלה יותר. כדאי להשתמש בדק אורן שעבר תהליך חיטוי ושימור ולכן יהיה עמיד יותר הן בפני מזג האויר והן בפני עומסים. הוא מספק מראה טבעי וישראלי מאוד. לשימור הדקים לאורך זמן כדאי לשמן אותם מדי חצי שנה.
  • דק עץ איפאה: עץ איפאה נחשב לפופולארי בארץ בשנים האחרונות במיוחד. בארה"ב הוא שימושי מאוד גם לבניית רהיטים ופרגולות. לאיפאה צבע חום אדמדם אלגנטי ומשדר מראה יוקרתי. בניגוד לאורן למשל זהו עץ קשה ולכן עמיד יותר בפני חבטות ושריטות. הוא גם עמיד יותר בפני עומסים כך שניתן להניח עליו גם ריהוט גן כבד מעץ מלא למשל. למרות עמידותו הטבעית, גם דק מעץ איפאה יצטרך שימון מדי תקופה לשימורו במצב אופטימלי.
  • דק טיק בורמזי: טיק בורמזי הוא הקשה והעמיד ביותר מבין סוגי העצים המשמשים לדק, אפילו ביחס לאיפאה. צבעו של הטיק הוא חום בהיר כשיכולים להיות בו גוונים שונים. המראה שהוא נותן הוא אלגנטי ויוקרתי. כדי לקבל את המראה היוקרתי ביותר שאפשר מומלץ להתקין אותו בהתקנה סמויה כך שברגים לא ייראו על פניו והמשטח יהיה חלק ונקי. בטיק חומרים שומניים טבעיים המסייעים לו לעמוד בפני לחות ולכן הוא מעולה לבתים שליד הים אך עדיין כדאי לשמן אותו מדי תקופה, במיוחד כדי לשמור על הגוון המקורי שלו.
  • דק אורן טרמו: דק אורן טרמו עשוי מאורן פיני שעבר תהליך שימור באמצעות חימום ואידוי. כך הוא עמיד בפני היווצרות סדקים או בפני מזיקים. בשל תהליך זה הוא נחשב חזק יותר מאורן רגיל כך שאם יש חשש שאורן רגיל לא יחזיק, זוהי האופציה הבטוחה יותר. מחירו עדיין זול יחסית וקרוב יותר למחיר האורן מאשר למחיר דק איפאה או טיק. הגוון של אורן טרמו מעט כהה יותר משל האורן הרגיל והוא בגווני חום בהיר. כדאי לשמן אותו מעט אחרי ההתקנה (אך לא מיד) ומדי תקופה, אחת לחצי שנה בערך כדי לשמור על הגוון והעמידות.
  • דק במבוק: דק במבוק הופך להיות פופולארי יותר ויותר כמו גם מוצרים אחרים מבמבוק: גדרות, יריעות וגם רהיטים. דק במבוק בנוי מסיבי הצמח כשהם מחוברים באמצעות דבקים חזקים מאוד כך שהדק נחשב עמיד. הוא גם דורש תחזוקה מעטה ונוח מאוד לשימוש. מבחינה אקולוגית יש לו יתרון בגלל התחדשותו וצמיחתו שהן מהירות מאוד לעומת עץ רגיל, אך חשוב להדגיש שגם בשימוש בעצים רגילים לדק לא נעשית פגיעה בטבע אלא אלה עצים אותם מגדלים במיוחד למטרה זו.
  • עץ קומארו: בדומה לטיק הבורמזי גם זהו עץ השייך לעצים הטרופיים והוא עץ קשה. לכן גם זהו סוג עץ שטוב לבניה בחוץ כמו לדקים. הגוון שלו הוא חום רגיל עד כהה בגוונים שונים כך שהוא מוסיף ליופי של המשטח ולמראה הגוונים העמוקים. ניתן להתקין אותו בהתקנה סמויה בגלל הקושי שלו בדומה לטיק בורמזי.
  • עץ סידר: הסידר או הארז שייך למשפחת העצים הקשים והוא עמיד ואידיאלי לדקים בשל כך. עם זאת בתוך משפחת העצים הקשים הוא נחשב לרך יחסית כך שמצד אחד יש לו עמידות יפה אך מצד שני נוח יותר לטפל בו: לנסר, ללטש ובכלל להתקין. צבעו חום אדמדם והוא מגיב היטב לשימון שאותו יש לבצע גם כאן אחת לחצי שנה בערך.

לסיכום, דק מעץ טבעי ישדרג את החצר שלכם באופן משמעותי וייתן לכם תחושה של חופשה אקזוטית. ישנם סוגים שונים של דקים עץ עם תכונות וגוונים שונים לבחירתכם.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של אילו סוגים של דקים מעץ קיימים היום?

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

הודעה חשובה!

ביום שלישי 11/6 (ערב חג שבועות) יפעלו סניפי עץ ועצה עד שעה 13:00.
ביום רביעי 12/6 (חג שבועות) יהיו הסניפים סגורים.

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp