דק – דק סינטטי או דק עץ

דקים יכולים להקנות מראה מרהיב עין לגינה ולעיתים גם למרפסת. דק ניתן להתקין בבתים פרטיים, בדירות וכן בעסקים כגון משרדים, מסעדות, בתי מלון וצימרים. בזכות האיכות האסתטית שלו, הוא משתלב נהדר בעיצוב כפרי או בכל עיצוב חמים אחר. יש הסבורים שדק ניתן ליצר מחומרי גלם טבעיים בלבד – מעץ. זה היה נכון בעבר, אך האם זה נכון גם לימינו אלה? כיום, באמצעות טכנולוגיות ייצור חדישות, ניתן בהחלט לייצר גם חלופה סינטטית. אז מה עדיף – דק סינטטי או דק עץ?

המראה של הדק

לא ניתן לומר באופן נחרץ שדק עץ עדיף על דק סינטטי. גם לא ניתן לומר את הדבר ההפוך – שדק סינטטי עדיף תמיד על דק מעץ. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות, כך שבחירה מושכלת מחייבת הבנה של מגוון ההיבטים הקיימים.

כאשר מדובר בדק שעשוי עץ טבעי, ניתן לבחור סוגים שונים של חומרי גלם – זה יכול להיות עץ אורן, זה שיכול להיות עץ מסוג איפאה וזה יכול להיות גם סוגים נוספים. כאשר מדובר בדק סינטטי, מדובר בשילוב של חומרים שחלקם יכולים להיות טבעיים ואחרים – מלאכותיים. דק סינטטי שונה בתחושה מהעץ הטבעי, ועם זאת – דומה למדי מבחינה ויזואלית. יצרנים המתמחים בייצור של דק מסוג זה מסוגלים ליצור מראה מאוד דומה, גם אם אין זהות מוחלטת, ויש גם צבעים שונים לבחירה: דקים בהירים, כהים, חומים ואחרים – יש משני הסוגים.

עמידות ותחזוקה

היבט הרבה יותר משמעותי מאשר המראה החיצוני הוא התכונות של הדק עצמו. דווקא בשל העובדה שדק סינטטי מיוצר מחומרי גלם שניתן לשלוט טוב יותר על התכונות שלהם, מתקבל חומר עמיד במיוחד. עבור מי שאינו אוהב להתעסק עם לוחות עץ – לשמן אותם, לשייף מפעם לפעם, לחטא כנגד טרמיטים ומזיקים אחרים – החלופה הסינטטית טובה יותר. דק סינטטי אפילו אינו ניזוק בשל מגע עם מים וגם קרני השמש אינן מיבשות אותו בבצורה האופיינית לדק טבעי מעץ. יש כאלה שאוהבים לטפח עץ, לשמן, לצבוע. למי שרוצה פחות עבודה שוטפת – דק סינטטי עדיף.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של דק – דק סינטטי או דק עץ

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp