כך תתכננו נכון את סביבת הבריכה שלכם

החלטתם לבנות בריכה בבית- איזה כיף!

בריכה פרטית לשחייה בשטח הבית תורמת למראה הגינה, מעניקה רוגע ותחושת נינוחות, והיא קיימת על מנת שתהיה לכם בריכה שימושית וכיפית שתוכלו להנות, לבלות ולהתעמל בה, ולאסוף רגעים מרגשים של המשפחה ועם חברים.
כל כך משמח שאתם יכולים להרשות לעצמכם להחזיק ברשותכם בריכה כזו!

על מנת שתפיקו ממנה את המקסימום האפשרי, הכי חשוב שתבנו אותה בהתאם לחלום שלכם! אך לא פחות חשוב שתהיה נגישה תמיד, מעוצבת בהתאם לצורך שלכם, שתשמש אתכם עשרות שנים בלי תקלות, ושלא יהיה מסובך מדי לתפעל אותה.
על מנת שהבריכה תהיה פרקטית לשימוש ותתאים לאורח החיים שלכם, חשוב לדעת ראשית לכל מי משתמש בבריכה ובסביבתה, ומהם השימושים הנפוצים שלה. סביבת בריכה המתאימה לילדים היא שונה מזו המתאימה למבוגרים, ויש לקחת בחשבון מראש האם היא משמשת הרבה לאירוח.

הצבת הבריכה תיעשה כמובן ביחס מתאים לאזורי החיים בבית, ואם הבריכה אמורה לשמש גם ילדים- כדאי שניתן יהיה להשקיף עליה מתוך חלל הבית, מכמה שיותר אזורים, כדי להשגיח עליהם. אולם כדאי מאוד להתחשב גם בכיוון השמש. בריכה ללא שמש ישירה במרבית שעות היום, תהיה במשך רוב השנה קרה, מה שיביא לרצף שימוש קצר מאוד. לכן מומלץ למקם את הבריכה בכיוון דרום (לחילופין, ניתן לתכנן מערכת חימום עבור הבריכה).

מבחינה עיצובית חשוב שעיצוב הסביבה של הבריכה ימשיך את הקו העיצובי שבבית, או ישתלב עימו. כך יוחלט האם לעצב את הבריכה בסגנון כפרי או מודרני, בקווים רכים ועגולים או בקווים ישרים. תהיה לכך השפעה גם על תכנון ההצללה, הצמחיה, הריצוף, ועוד.

בטיחות

כשמדובר בבריכת מים, כדי שתמשיך לשמש תמיד לכיף ובלי אסונות חס וחלילה, חשוב עוד לפני תכנון המראה הכללי והסגנון העיצובי- לא להזניח את הבטיחות, ולוודא שהבריכה וסביבתה בטוחים לשימוש ולמשתמשים מכל ההיבטים האפשריים, ובפרט בצמצום הסיכון להחלקה או טביעה.

גם אם אין לכם ילדים בבית, יש למנוע כל אפשרות כניסה של ילדים לשטח הבריכה בשעה שאינה בשימוש. רשויות מוניציפליות שונות קבעו חוקי עזר שונים לבטיחות בריכות שחיה. חלק מן העיריות והמועצות המוניציפליות דורשות כיסוי בטיחות לבריכה וחלקן דורשות הצבת גדר בטיחות מסביב לבריכה, ובכל מקרה חשוב לתת את הדעת לסוגיה זו שהיא ממש מצילת חיים, ולא להקל בה ראש.

על כיסוי בטיחות לבריכת להיות איכותי ומוקפד, ובנוסף כדאי לשקול התקנת מעקה בטיחות במקומות נצרכים.

חיפוי קרקע

מרחק בטיחות מסביב לבריכה צריך להיות לפחות ברוחב של מטר אחד, פנוי וללא מכשולים, ואת הקרקע הקיימת במקום מומלץ לחפות.

חיפוי קרקע מסביב לבריכה מעניק גימור מרשים לבריכה, אך בעיקר שומר עליה נקיה. ומעל לכל אלה- יש לו תפקיד בטיחותי במניעת החלקה, וחשוב להתאים חיפוי קרקע שאינו מחליק במגע עם מים. לכן חיפוי כזה הוא הכרחי, על אף שהוא גם פרט עיצבי וחשוב שיהיה נעים לעין.

לרוב נעשה החיפוי מסביב לבריכה בדק סינטטי או מעץ מלא, על ידי אריחים מסוגים שונים, או באמצעות דשא סינטטי. אולם ישנם פתרונות נוספים לחיפוי הקרקע כמו יציקת בטון, אריחים של אבן טבעית, ועוד.
השטח שסובב את הבריכה נחשף באופן קבוע לרטיבות, והוא מלא בלחות. לכן חשוב שהחיפוי ייבחר בחכמה ובהתאמה לתנאים אלה, לצורך שמירה על החיפוי והבטחת אריכות ימיו, מניעת נזקים ובלאי, וכאמור גם למניעת מפגעי בטיחות וסכנת החלקה.

כדאי לשים לב שריצוף בגוונים בהירים מתלכלך בקלות. אם בכל זאת בחרתם באופציה הזו- הוסיפו ססגוניות וצבעוניות שתתן פחות מקום לכתמים וללכלוך מאשר ריצוף בגוון בהיר ואחיד.

אם הבית שלכם הוא גדול ובן שתי קומות לפחות, כדאי שתשתמשו בצמחיה לשבור את שטח הריצוף הרחב, ברצועות של ערוגות, עציצים או אדניות.

 דק סינטטי

חיפוי בלוחות דק יוצר בסביבת הבריכה מראה יוקרתי ואלגנטי, אבל מעבר למראה יש לו יתרונות רבים נוספים. הוא אינו מתחמם מן השמש, נוח ופשוט להתקנה, והתחזוקה שלו נעשית בקלות. לצורך כך חשוב לבחור בעץ המתאים לתפקיד שהתחזוקה שלו אינה משעבדת, ולהקפיד על ההוראות.

כיום ישנם חומרים סינטטיים עבור דק, שיכולים להוות תחליף לעץ מלא. מבחינת מראה הם זהים לעץ המסורתי, וניתן להשיגם במגוון של גוונים ובאיכות גבוהה.

לעומ שימוש בעץ יש לדק סינטטי ייתרונות: הקורות עשויות מחומרים הניתנים למיחזור, ללא צורך בכריתת עצים, וללא שימוש בחומרים המזיקים לסביבה לצורך תחזוקה. תחזוקה של דק סינטטי היא מינימלית, ודורשת ניקוי במים וסבון בלבד, עובדה שיש לה משמעות רבה כשמדובר בבריכה הנוטה להתלכלך. והעמידות של הדק הסינטטי היא גבוהה מאוד מפני שחיקה ומפגעי מזג האוויר, אפילו עד כ-25 שנה, וגם לעובדה זו משמעות רבה כשמדובר בבריכה הממוקמת בחוץ.

הצללה ותאורה

כדי שאפשר יהיה להנות מן הבריכה גם בימים חמים במיוחד- רצוי לשלב בה הצללה, לפחות בחלק ממנה. הצללה גם מונעת או מאטה התאיידות של מים מן הבריכה.
הצללה כזו יכולה אמנם להיעשות על ידי גזיבו פשוט, אולם לרוב ישנה העדפה להתקין פרגולה מעץ.

שילוב תאורה יאפשר לכלול שימוש בבריכה הביתית גם לשחייה לילית באופן בטוח. כמענה לצורך זה ניתן לשלב ולהתאים גופי תאורה שיספקו תאורה במידה המתאימה ובאופן נעים, מתחום תאורת גינה או תאורת בריכה.

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של כך תתכננו נכון את סביבת הבריכה שלכם

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp