כל מה שרציתם לדעת על דק סינטטי

המראה של גינה או חצר שיש בה אזור המרוצף בדק מעורר מיד תחושה של חופשה (אם יש גם בריכה- אפילו חופשה יוקרתית…), רוגע, שילוב בין חמימות לבין פינוק. מעבר למראה ולתחושה, דק מוסיף אזור מרוצף שיכול לשמש לאירוח, משחק או סתם ישיבה מהנה והעברה של זמן פנוי בכיף. לרוב דק יהיה עשוי עץ כלשהו שיכול להיות איפאה, אורן, טיק ועוד. עם זאת, יש הנרתעים מעץ, במיוחד בשל הצורך בתחזוקה על בסיס קבוע ולכן בוחרים בסופו של דבר בריצוף אשר מרחיק אותם מהמראה שחלמו עליו. בדיוק לאלה מיועד דק סינטטי. כאשר הוא עשוי מחומרי גלם איכותיים, נדרשת התבוננות לעומק כדי לשים לב לכך שזהו לא דק עץ רגיל.

סינטטי וגם אקולוגי- איך זה יכול להיות?

דק סינטטי נקרא גם דק אקולוגי. אם הקשר בין אקולוגי וסינטטי נראה לכם מוזר, כי לרוב אקולוגי מתקשר עם טבעי, אז  לרוב זה באמת ככה. כאן דווקא הסינטטי הוא אקולוגי. דק סינטטי הוא חומר מרוכב, עשוי מתערובת של חומרים שכל אחד מהם תורם מהתכונות החזקות שלו כך שהתוצר הסופי הוא בעל שילוב תכונות מוצלח ביותר. הוא עשוי שיירי עץ בשילוב חומר פולימרי (ממשפחת הפלסטיק). הוא אקולוגי כיוון ששיירי העץ שנלקחו ממפעלי ריהוט וייצור עץ, כך שלא נכרת אפילו עץ אחד על מנת להכינו, והחומר הפלסטי גם הוא ממוחזר ולא יוצר במיוחד למטרה זו.

מהו בדיוק דק סינטטי?

דק סינטטי הוא משטח של לוחות מחוברים הכוללים בתוכם גם שבבי עץ שהם תוצרי לוואי של עצים כמו אלון ומייפל וכאמור נאספים ממפעלי ריהוט וייצור עץ יחד עם שרפים פולימריים, שגם בהם נעשה שימוש חוזר.  החומר הפלסטי חוסם למעשה את העץ מלהתכווץ ולהתרחב- אחת התכונות של העץ הגורמות לו לשחיקה ומחייבות תחזוקה שלו. כיוון שהדק כולל בתוכו רכיבי עץ, המראה המתקבל דומה מאוד למראה דק עץ אמיתי. לכן, גם אם בעץ ועצה ספינת הדגל היא כמובן העץ הטבעי, בחרנו להציע גם דק סינטטי העשוי מחומרי גלם איכותיים ביותר ומיוצר בשיטות מתקדמות המקרבות אותו לדבר האמיתי. השימוש בעץ מייפל אינו מקרי אלא נעשה בשל הכמות הנמוכה של חומרים כמו ליגנין וטנין שעלולים ליצור עם הזמן כתמים הנוצרים בעץ טבעי.

כל היתרונות של דק סינטטי

לדק סינטטי ישנם יתרונות אשר הופכים אותו לנוח מאוד לשימוש:

  • עמיד בתנאי מזג האויר: אחת התכונות של עץ כחומר טבעי הוא התגובה שלו לשינויים בתנאי מזג האויר: שמש, לחות, הפרשי טמפרטורה ועוד. כל אלה דורשים תחזוקה שוטפת שלו. גם אם לא מדובר על השתעבדות, עדיין מומלץ להיות ערניים ולשים לב ולטפל מדי תקופה. דק סינטטי, במיוחד איכותי המיוצר בשיטות מתקדמות, הוא עמיד ואינו מגיב כמעט. לכן הוא טוב מאוד בתור דק פרגולה כאשר היא מותקנת בחוץ במקום שאין בו ריצוף אלא יש לרצף את אותו אזור בו היא מותקנת.
  • ידידותי לסביבה: נכון, דיברנו על כך די באריכות אבל היינו חייבים להזכיר שוב…
  • עמיד וחזק בפני עומסים: אם תרצפו את הפרגולה או אזור בחצר עם דק סינטטי תוכלו להניח עליו ריהוט, ללכת או לשבת ואפילו לאפשר ילדים לרכוב עליו עם קורקינט ללא חשש שהוא יכרע תחת העומס, ייסדק או ישבר. יציבות החומר היא הרבה בזכות הפולימרים שמאגדים את החומר כולו לאחד.
  • שלל עיצובים וגוונים הקרובים לדבר האמיתי: ישנם סוגים שונים של דק סינטטי. האיכותיים שבהם כפי שתוכלו למצוא אצלנו, דומים מאוד במראה שלהם לדבר האמיתי. דקים אלה הם בעלי תבליט של עץ מגורען וישנם הבדלים בין מראה לוח אחד לאחר. הגוונים שישנם נעים בין חום כהה, דרך חום בהיר לגוון בז' או קרם. ישנם גווני דק הנוטים יותר לאפור, כך שהאפשרויות רבות וכאן, הבדלי הגוון אינם נובעים מסוג שונה של עץ שיכול להשפיע מאוד על המחיר.
  • חיסכון לטווח ארוך: אמנם בזמן הקניה הדק הסינטטי יראה יקר יותר, אך לטווח ארוך הוא יהיה חסכוני. התחזוקה הכמעט אפסית ביחס לתחזוקת דק מעץ תתקזז עם הזמן ותהפוך את ההוצאות הכוללות לדומות או אפילו עם יתרון קל לטובת הדק הסינטטי.

איך לבחור דק סינטטי?

דק סינטטי נשמע למי שרק נחת לתוך התחום כמו מוצר אחד, אך ממש כפי שבמכשירי חשמל או רהיטים ישנן דרגות איכות ומניפה רחבה של מחירים, כך גם כאן. חשוב קודם כל לא להתפתות למחיר זול מדי. דק תוצרת סין יכול להיות מפתה מאוד במחיר אך כמו מוצרים רבים שהם Made in Chaina גם כאן האיכות אינה הצד החזק. דק סינטטי זול ידהה מהר, מראהו יהפוך להיות מוזנח ומיושן כך שבהחלט לא כדאי.. בחרו דק תוצרת מערבית, כאשר דקים של חברת Fiberon שאנו מציעים ידועים באיכות הגבוהה שלהם. מומלץ לשים לב לעובי הדק ולבחור כזה עם לוחות עבים מספיק, במיוחד אם אתם צופים תנועה עליו (אם האזור משמש למשחק למשל). פרמטר נוסף הוא העיצוב. ישנם דקים סינטטיים חלקים לגמרי וישנם כאלה, כפי שציינו, שהם ממש בעלי מראה ודוגמת עץ. התאימו את גוון הדק לעיצוב הכללי של החצר. אם העיצוב כפרי יותר, דק בגוון חום ישתלב היטב, אם הסגנון הוא מודרני, דק בגוון קרוב לאפור יתאים מאוד.

איך נעשית התקנת דק סינטטי?

התקנתו של דק סינטטי היא פשוטה. לאחר הנחת הלוחות בצורה ישרה ומדויקת זה לצד זה מחברים אותם באמצעות ברגים ייעודיים שגם מותאמים לגוון הדק כך שאינם נראים כמעט בכלל. עם זאת, ישנה דרך נוחה יותר באמצעות מחבר נסתר שאנו מציעים. המחבר הוא למעשה ערכה הכוללת ברגים לחיבור לתשתית, תפסים ואמצעי לחיזוק הדק ללא פגיעה בו כך שהוא מחזיק בצורה יציבה לאורך זמן

0/5 (0 Reviews)

תמונות של כל מה שרציתם לדעת על דק סינטטי

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp