רוצים לבטא את היצירתיות שבכם? בנו בעץ

עץ הוא אחד החומרים המוכרים לנו ביותר. ניתן לראות אותו כמעט בכל מקום, החל ממצבו המקורי בטבע  ועד מגוון רחב של רהיטים ואף פסלים העשויים ממנו. עץ משרה מיד חמימות, כפריות, תחושת אותנטיות וחזרה לטבע שרבים מאיתנו מחפשים וכבר לא פשוט למצוא בחיי השגרה הלחוצים. בניה בעץ מאפשרת לכם ליהנות מחומר הגלם המופלא הזה, ליצור יצירות שהן לא רק יפות אלא גם שימושיות. בניה בעץ משלבת גם את הצד האמנותי והיצירתי וגם יש בה חלק פרקטי שהוא משמעותי לא פחות. כמה רעיונות ליצירת עבודות עץ לא מורכבות מדי העשויות גם מקרשים או רפסודות עץ שניתן למצוא בכל מקום.

הכנת עץ לתליית תכשיטים

מכירים (ובעיקר מכירות) את הרגע בו קופסת התכשיטים- שרשראות או עגילים מתחילה להתפוצץ? את הרגע בו מציאת זוג עגילים (שיהיה גם תואם…) בתוך שלל התכשיטים הוא משימה בלתי מאפשרית כמעט? זה הזמן לפצל אותם, כשמתקן חיצוני עליו תתלו שרשראות או עגילים הוא מעולה ויהיה גם מתנה נהדרת ומקורית ליום הולדת, יום האהבה או סתם בלי סיבה. אז איך מכינים? צריך דיקט פשוט, עץ עבה יותר ליצירת תחתית, עיפרון, שבלונה של עץ (כשאם אתם יצירתיים עד הסוף אפשר לצייר גם בעצמכם), סכין לחיתוך עץ ולכה. ציירו פעמיים עץ על גבי הדיקט לפי דוגמת השבלונה. חתכו את שני העצים שציירתם והכניסו אותם זה בתוך זה כך שייווצר עץ תלת ממדי. את העץ הדביקו על תחתית עץ עגולה כדי שיהיה יציב וצבעו בלכה לשמירתו.

נדנדת גינה מעץ

אם יש לכם גינה או מרפסת אין ספק שנדנדה מעץ היא קלאסית והישיבה פעליה תהיה כיפית לכולם. נדנדה יכולה להיות תלויה, למשל מהגג או מתקרת הפרגולה אם יש או להיות מותקנת על הרצפה. בנדנדה המותקנת על הרצפה צריך לבנות גם בסיס. חשוב לבחור בעץ שיהיה חזק ועמיד גם מפני שמש. מידות הנדנדה הן לבחירתכם. מידה נוחה משל המשענת תהיה בערך 50 על 70 ס"מ. כדי להכין את הנדנדה יש לחתוך קרשים במידה המתאימה, לקדוח חורים בכל קצה ולהכין תמיכות בכל צד של הנדנדה וגם באמצע. את תמיכת המושב מחברים לתמיכת המשענת. כדאי להשאיר מקום גם למשענות יד. כל שיש לעשות עכשיו הוא לקדוח חורים להוספת שרשרת לתליית הנדנדה.

בסיס לשולחן מגזעי עץ

אם הייתם בתאילנד או באחת ממדינות המזרח הרחוק סביר שנתקלתם לא מעט בשולחנות עץ העשויים פשוט מכמה גזעי עצים שחוברו להם יחדיו או אפילו גזע עץ עבה אחד. גם אתם יכולים לעשות את אותו דבר.  קנו או אספו כמה בולי עץ לא עבים מדי, כשאפשר שיהיו זהים אך אפשר גם לגוון בין כמה בולי עץ בגוונים שונים. את בולי העץ קשרו היטב ביחד בליפוף חוט חזק מספר פעמים בתחתית הגזעים וחוט נוסף שמלופף כמה פעמים בחלקם העליון. כעת יש לצם בסיס מקסים לשולחן. על הבסיס אפשר להדביק פלטה העשויה אף היא עץ, כשניתן להכין אותה מקרשים וזו גם יכולה להיות פלטת זכוכית כך שבסיס העצים יראה דרכה. שימוש בעץ וזכוכית משלב בין סגנון כפרי למודרני.

יש לכם מדפים נפרדים? חברו ביניהם בעזרת גזעי עץ

אם יש לכם סדרה של מדפים נפרדים שתכננתם לתלות ואתם רוצים ליצור מהם משהו אחד שיהיה גם מעניין ומסקרן, כל מה שתצטרכו הוא חתיכות קצרות של גזעי עצים, תלוי ברווח שאתם מתכננים שיהיה בין מדף למדף. בכל צד של המדף הדביקו באמצעות דבק חזק חתיכת גזע עץ כך שיהיו שני גזעים בכל צד של המדף, בסה"כ ארבעה הקרובים לפינות אך לא צמודים. את חלקו העליון של כל גזע הדביקו לחלקו התחתון של המדף שמעליו. בנקודה נוספת במדף, הדביקו גזע נוסף לתמיכה. במדף שמתחת הדביקו את גזע התמיכה בנקודה אחרת על גבי המדף כך שיווצר מבנה עם תמיכה מקסימלית. גם כאן נוצר שילוב מעניין בין מדפים מסוג אחד ובגוון כלשהו לבין גזעי העץ שנותנים מראה אותנטי וחמים יותר.

מתלה מקורי ומעניין לתמונות

כאן אתם אפילו לא צריכים לטרוח ולבנות יותר מדי. מדובר על משהו ממש פשוט אך כזה שעושה כיף להכין וגם בכל פעם כשמסתכלים עליו. כל מה שאתם צריכים הוא ענף עץ דק ולא ארוך, מומלץ בצורה שתהיה מעט מעוקלת. הענף ישמש לתליית התמונות עליו. לתליית התמונות קשרו חוטים קצרים לרוחב הענף, אפשר עם הבדלי אורך קטנים. אל החוטים תחברו אטבים שיחזיקו את התמונות. לתליית המתלה על הקיר קשרו בשני קצותיו חוט, ואותו תלו על שני מסמרים הנמצאים במרחק של כמה ס"מ זה מזה, כשחשוב שהם יהיו בקו ישר זה מזה כדי שהמתלה לא יהיה עקום. זה הכל. עכשיו רק להוריד תמונות מהפלאפון ולהדפיס…

שולחן קפה מרפסודת עץ

מצאתם רפסודת עץ, אותו מבנה קרשים שניתן למצוא כמעט בכל מקום? אל תתעלמו, אפשר להכין ממנו המון דברים. דוגמה אחת שולחן קפה העשוי מרפסודות עץ המחוברות אחת לשניה. לא רק שנוצר שולחן, הרווחים שישנם ברפסודות העץ הופכים להיות תאים קטנים לאחסון בדפנות השולחן. כאן תוכלו להכניס חפצים קטנים שהולכים לאיבוד בין חריצי הספה (שלטים קוראים להם…) או אפילו את הפלאפון שלכם. אפשר ללכת לכיוון עוד יותר כפרי ולהפוך את הרווחים הגדולים בין שתי הרפסודות למקום אחסון לבקבוקים.

לסיכום, עבודות עץ משלבות גם עבודת תרפיה אמיתית, המביאה לידי ביטוי את היצירתיות והצד האמנותי שבכם וגם קבלת פריטים שאינם רק דקורטיביים אלא גם שימושיים ויכולים לחסוך לכם לקנות רהיטים או מוצרים מוכנים. בחרו לכם את העצים בגודל המתאים או חפשו משטחי עץ ישנים בסביבה שלכם (גם זה חלק מהכיף) וכל האפשרויות פתוחות.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של רוצים לבטא את היצירתיות שבכם? בנו בעץ

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp