איך מנקים פרקט נכון?

הפרקט הוא טבעי ויפיפה, נותן תחושה חמימה וביתית עם נגיעות אלגנטיות ולכן בחרתם בו לריצוף הבית שלכם. אבל דווקא בגלל היותו טבעי ומיוחד כ"כ- הוא עדין וזקוק לטיפול מיוחד בשל היותו רגיש למים, ללחות, לפגעי מזג האויר ולפגיעה מכנית כמו שריטות, מכות בעץ וכדומה

 

כיצד תוכלו לשמור על נקיונו של הפרקט מבלי להרוס אותו? הנה כל הטיפים שלנו:

 

נקיון

 

  1. ניקיון תדיר

הקפידו לאסוף אבק ולכלוך לפחות אחת לשבוע, אם בעזרת מטאטא ואם (עדיף) בעזרת שואב.

הסרת הלכלוך מונעת הצטברות של אבנים ופסולת העלולים לגרום לשריטות ולהרוס את הפרקט.

לאחר מכן העבירו "ניגוב" קליל לרצפת העץ בעזרת סמרטוט סחוט היטב. בכל שלבי הניקיון, זכרו כי הפרקט הוא חומר עדין ואל תנקו אותו באופן אגרסיבי (מטאטא בעל זיפי קש או סיבים קשים- לא בא בחשבון) בנוסף, מומלץ לטאטא ולשטוף לפי הכיוון שהונחו לוחות העץ.

 

 

  1. ניקיון יסודי

לפחות פעם בשלושה חודשים העניקו טיפול יסודי יותר לפרקט, על מנת לשמור עליו רענן ונקי. קודם כל בצעו ניקוי אבק בעזרת שואב או מטאטא ולאחר מכן עברו לשטיפה עם חומר. הכינו דלי עם מים חמימים, וערבבו בתוכו חומר ייעודי לניקוי פרקטים ורצפות עץ או לחילופין השתמשו בחומר ניקוי עדין- כמו שמפו תינוקות. שימו לב שאסור לשפוך מים על הפרקט! המים עלולים לחלחל לתוך העץ, לגרום לריקבון ולריחות לא נעימים ולכן הקפידו לסחוט היטב את הסמרטוט, ובאם הרצפה לא מתייבשת לאחר כ 2 דקות- העבירו מיד סמרטוט יבש.

 

 

פוליש

לפעמים ,לאחר זמן, הפרקט נראה "עייף" וחסר חיות. על מנת להחזיר לו את הברק ולחדש אותו- מומלץ להעביר "פוליש" על רצפת העץ. פוליש לרצפת עץ מבצעים פעם בחצי שנה-שנה של שימוש ברצפת עץ ופרקט, משום שהעץ סופג אליו לכלוכים וכתמים שקשה להסיר. ישנם 2 אפשרויות לניקוי פוליש לרצפת עץ:

 

  1. הזמינו חברת ניקיון

תוכלו להזמין חברה המתמחה בניקוי פוליש לרצפת עץ ופרקטים.  ישנם סוגים שונים של עצים, בשכבות שונות, וכדי לדעת איך לבצע פוליש לרצפת עץ בצורה נכונה, אפקטיבית ולא מזיקה- מומלץ להזמין ניקיון מקצועי מחברה אמינה ומנוסה. ישנם מספר שיטות עיקריות כדי לבצע פוליש לרצפה- סוגי קרצוף וחומרים שונים- ולכל סוג של עץ מתאימה שיטה אחרת. המומחים יבצעו עבודה מקצועית ואחראית על מנת לשמור על שלמותו של הפרקט.

 

  1. עשו זאת בעצמכם

חושבים שהגיע הזמן לחדש ולרענן את הפרקט שלכם? תוכלו לנסות לעשות זאת לבד. עליכם להצטייד במוט ניקוי , פד אפליקטור ייעודי לפוליש וחומר ניקוי- פוליש לפרקט של חברה המתמחה בניקוי פרקטים. התיזו בזהירות מהחומר על גבי הרצפה ובעזרת המוט "מנגבים" את קורות העץ, לאורך הפרקט ומורחים היטב את הפוליש. עליכם לשים לב לנגב רק לכיוון הפרקט, ושיש לכם לאן 'לברוח' בסיום הפוליש, כדי לא לדרוך עליו לפני שהתייבש:)

 

טיפ קטן מאיתנו:

 

הדרך הטובה ביותר לשמור על הפרקט:- היא ע"י מניעה וטיפול נקודתי מהיר. השתמשו בשטיחים ובמגיני סיליקון לרגלי הרהיטים,  מהרו לנקות כתמים – מיד כשהם נוצרים, כדי להקל על הניקיון שלהם: כתמי שמן, יין או קטשופ, כתמי פירות, כתמי דם, סימני נעלי עקב ועוד- לכל אחד דרך ייחודית ושונה לניקיון.

 

לסיכום

על מנת לשמור על ייעודו של רצפת הפרקט היפה שלכם, וכדי שתהיו מרוצים ממנה לאורך זמן, הקפידו לשמור עליה ולבצע ניקיון אחת לתקופה, ללא שימוש יתר במים. השתמשו בכלים ובחומרים מותאמים ובצורה עדינה, גם אם יהיה צורך בזמן ניקוי ארוך יותר מזה של ניקוי מרצפות.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של איך מנקים פרקט נכון?

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp