בריכה ביתית- להביא את הכיף אליכם הביתה

במדינה חמה כמו שלנו בריכה היא אחד הבילויים האהובים עלינו והם משותפים לכל המשפחה, מהגדולים עד הקטנים. בילוי בבריכה מזכיר לנו חופשה והוא משלב בין ספורט (אם השטח גדול יחסית), פינוק ומשחק. עד לפני מספר שנים ניתן היה למצוא בריכה רק אצל השוחים… בכסף… היום ישנם פתרונות שונים להקמת בריכה פרטית, שהם יקרים פחות. אז מה צריך לדעת לפני שניגשים לעניין? אילו סוגי בריכות יש ואיך נעשית הבניה וגם התחזוקה שלהן?

סוגים שונים של בריכות

כאמור, היום ישנם סוגים שונים של בריכות. הגמישות שישנה מאפשרת לכם לבחור בסוג הבריכה בהתאם לתקציב, לשטח, למשך העבודה וגם למידת הבירוקרטיה הנדרשת עד שתראו את המים הכחולים והמזמינים:

  • בריכת בטון: בריכת בטון היא הבריכה הקלאסית והיוקרתית. זוהי בריכה חפורה השקועה עמוק בתוך הקרקע. היא בנויה מבטון ומחופה בפסיפס או קרמיקה. הקמת בריכה כזו היא הממושכת ביותר מבין סוגי הבריכות ותיקח לפחות חודש. מה שעשוי לקחת זמן רב יותר הוא קבלת היתר בניה לפני שתתחיל העבודה.
  • בריכות מתועשות: בריכות אלה לא שונות בהרבה מבריכות הבטון בתוצר הסופי המתקבל. הבריכה מחופה יריעות PVC והשלד שלה הוא פאנלים כאשר בטון מקבע את הדפנות ומהווה גם את רצפת הבריכה. הקמת בריכה כזו היא קצרה מבריכת בטון ויכולה לקחת כשבועיים-שלושה, התחזוקה נוחה יותר וגם המחיר נמוך ביחס לבריכת בטון. ישנן בריכות מתועשות בהן החומר המרכזי הוא פיברגלס.
  • בריכה עילית: עבור המשפחה הממוצעת המשתוקקת לבריכה זהו פתרון מצוין. בריכה עילית ממוקמת על פני השטח ולא שקועה כך שעלות ההקמה והתחזוקה שלה נמוכה משמעותית. יתרון נוסף הוא שהיא ניידת כך שבמעבר דירה היא הולכת איתכם. נכון, המראה המתקבל אינו המראה היוקרתי של בית פרטי עם בריכה אך בסופו של דבר ההנאה היא רבה. היום ישנן בריכות עיליות גדולות עם מקום לעשרה אנשים והאורך שלהן מאפשר גם אימוני שחיה ולא רק טבילה.

להתחיל עם היתר בניה

ממש כפי שלא תיגשו לשיפוץ כולל או בניה חדשה ללא היתר בניה (מקווים בשבילכם לפחות…) כך גם בבריכה. כל עוד זו בריכה חפורה, בין אם בריכת בטון ובין אם מתועשת נדרש לה היתר בניה. כדי לקבל את ההיתר תצטרכו לפנות לרשות המקומית ולהציג את כל המסמכים כמו תכנית בניה מדויקת, חישובי מידות, זוויות, מפת מדידה של המרחב ועוד.

תהליך הקמת בריכת בטון או מתועשת

מדובר על תהליך הכולל מספר שלבים. בשלב הראשון תתבצע חפירה לפי מידות הבריכה עם מטר נוסף בהיקף לכל כיוון (אל תדאגו, הוא יכוסה). בנוסף תתבצע כבר חפירה לחדר מכונות. השלב השני הוא יציקת הבטון בבריכת בטון או התקנת הפאנלים המשמשים כדפנות בבריכות מתועשות. פאנלים אלה חזקים ועמידים בפני תנודות ותזוזות הקרקע. את הפאנלים מחזקים ומקבעים עם יציקת בטון היקפית ונעשית גם יציקת הרצפה העשויה אף היא בטון. השלב הבא הוא איטום שצריך להתבצע בצורה יסודית מאוד והוא נבדק באמצעות הצפת השטח. השלב הבא הוא ציפוי הבריכה. בבריכות מתועשות זהו ציפוי PVC , כשניתן לבחור כזה עם הדפסים המדמים פסיפס או קרמיקה. בבריכות בטון ניתן לבחור בין צבע עם ציפוי אפוקסי (זול יחסית אך דורש תחזוקה), שיש או פסיפס בהתאם לתקציב. והשלב האחרון בשני סוגי הבריכות הוא כמובן מילוי המים.

ומה ליד הבריכה?

האזור שסביב הבריכה חשוב לא פחות מן הבריכה עצמה. הריצוף המועדף על רבים בשל המראה החמים והיוקרתי שהוא יוצר הוא דק. היום ניתן לבחור בין דק עץ אמיתי לבין דק סינטטי שכאשר הוא איכותי, כפי שאנו מציעים בעץ ועצה, הוא דומה מאוד לדבר האמיתי במראה. אם הולכים על הדבר האמיתי ובוחרים בדק מעץ טבעי,  חשוב לבחור דק המתאים לסביבה רטובה כמו דק איפאה. עץ איפאה הוא בעל סיבים צפופים, קשה ועמיד גם בפני רטיבות (הוא מגיע מאזורים טרופיים כך שהוא עמיד גם בפני שמש וחום) ולכן זהו דק מצוין באזור לח כמו בריכה. חשוב לוודא שהדק או כל ריצוף אחר שתבחרו הוא בטיחותי ולא מחליק. את הבריכה חשוב מאוד לתחום בגדר, מומלץ גדר עץ שתתאים לאווירה. חשוב שהגדר תהיה גבוהה מספיק כך שילדים לא יוכלו להיכנס ללא השגחה. כדאי להתקין תאורה סביב הבריכה ואפשר גם תאורה מיוחדת לתוכה.

למה לשים לב בהתקנת בריכה עילית?

בריכה עילית היא קלה הרבה יותר להתקנה. עדיין חשוב מאוד לשים לבה שהיא מונחת על פני משטח ישר לחלוטין. יש גם לרפד את המשטח עליו מונחת הבריכה בריפוד מבודד מספוג או חומר מבודד אחר. את כמות המים יש למלא בהתאם להוראות היצרן, מומלץ 80-90% מגובה הבריכה.

מה נדרש לתחזוקת הבריכה?

כאשר מקימים בריכה יש לקחת בחשבון את כל הקשור לתחזוקה ולתפעול שלה. בכל בריכה צריך להתקין משאבה עם מנוע סחרור, מסנן חול ומערכת חיטוי כדי לשמור על ההיגיינה של המים ועל המראה הצלול שלהם לאורך זמן. מעבר למערכות אלה שחובה להתקין תמיד אפשר גם להוסיף מערכות נוספות שישדרגו את הבילוי בבריכה. משאבת חום למשל תחמם את המים כך שתצטרכו פחות זמן להתרגל ואפילו תוכלו לרחוץ בבריכה ביום חורף לא מאוד קר. תוספת אחרת היא רצפה הידראולית, רצפה מתרוממת או על מסילות המופעלת באמצעות מנוע כך שבזמן שאינכם רוחצים בבריכה אפשר לכסות אותה עם הריצוף ולנצל את השטח הלא קטן שהיא תופסת. כמובן שכל תוספות הרשות הן לשיקולכם בהתאם לתקציב.

לסיכום, בריכה ביתית היום לא חייבת להיות באחוזות ווילות בלבד. אפילו בריכה חפורה ניתן להקים היום בעלות נמוכה יותר. אם זו בריכה עילית, היא זמינה יותר באופן משמעותי. גם עם בריכה עילית ניתן ליצור אווירה של יוקרה ופינוק באלמנטים כמו ריצוף דק איפאה שהוא בעל צבע עמוק במיוחד וריהוט גן מפנק, תאורה ייחודית ועוד.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של בריכה ביתית- להביא את הכיף אליכם הביתה

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp