האם עדיף דק סינטטי או דק עץ?

ככל שבונים יותר בתים עם חצרות מרווחות הישראלים משתכללים גם בדרכים היצירתיות שלהם לבנות בחצר ולהתאים אותה לבילויים בשעות הפנאי. ישראלים אוהבים לארח וגם אוהבים להתראות בעיצוב הפנים שלהם, ולכן יש לזה חשיבות רבה כאשר הם בוחרים לבנות בחצר שלהם אלמנטים שונים. אחד האלמנטים האלה הוא דק, משטחים מעץ או דמויי עץ שמתאימים לאירוח, ליצירת רחבת ישיבה מסביב לבריכת שחייה ביתית או גם כדי לפתור את שאלת הדשא הנצחית. בסופו של דבר, כל אחד אמור לעשות את השיקולים שלו לגבי חומרים וזה ברור שמדובר בהעדפה אישית. יש כאלה שלא מוכנים לוותר על עץ טבעי משום שזה בעיניהם סמל יוקרה וגם אסתטי יותר, ויש מי שבשבילו חשוב יותר לנקות בקלות דק גדול וזה חייב להיות סינטטי.

למה כדאי לבנות דק?

 

לא תמיד כל מי שיש לו חצר רוצה להתעסק בגידול צמחייה ובהשקעה בה, מה גם שאנחנו נמצאים במדינה שיש בה משטר קיצוב מים ואנחנו לא תמיד רוצים לשלם הרבה גם על זה. דק פותר את הבעיה הזאת ולא מחייב לגדל דשא או גינה והוא למעשה שומר גם על הקרקע מפני צמיחת עשבים שוטים, כך שזה חוס לכם את עבודת התחזוקה של הגינה וגם מגן עליה. אם אתם רוצים להגדיל את השטח המרוצף שאפשר לתת לילדים לשחק עליו או להציב עליו שולחנות וריהוט גן, זה מרחיב את שטח הבית הבנוי כך שבצירוף פרגולה הוא אפילו יוצר חדר נוסף. זה בוודאי נוח יותר להרחיב בית בצורה כזאת מבלי לבנות עוד חדר, והוא רב שימושי. כל מה שנותר הוא להחליט האם עדיף דק סינטטי או דק עץ, וזה כבר תלוי בכמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון.

לבחור דק גם לפי שיקולים אלה

 

השיקולים האם לבחור בדק סינטטי או מעץ חייבים להיות מבוססים על שיקולים שהם לא תמיד בגלל החומר עצמו אלא מה שמסביב. כלומר, ראשית המחיר. לא תמיד דק עץ הוא יקר יותר מעץ סינטטי ולכן אתם יכולים למצוא דק עץ יפה במחיר סביר מאוד אם זאת ההעדפה שלכם, בעוד שדק סינטטי עשוי להיות יקר יותר בגלל איכויות הייצור וההתקנה שלו. חשוב לדעת שיש גם דקים סינטטיים איכותיים מאוד שגם נראים מצוין ומחקים את אפקט העץ הטבעי במדויק, למי שזה חשוב לו ובגלל השיקולים שיפורטו להלן. השיקול הבא הוא אורח החיים שלכם ואיפה אתם חיים. אם אתם חיים במקום שיש בו הרבה משקעים, אין ספק שתצטרכו לתחזק הרבה את דק העץ. זה נכון גם לגבי הגנה מפני יובש באקלים מדברים ולכן יש לקחת בחשבון את מידת ההשקעה הצפויה שלכם בתחזוקה, או בתשלום על תחזוקה שנתית כזאת כדי לשמר את מצבו.

ההבדלים בין דק עץ לדק סינטטי

 

ההבדלים בין החומרים האלה לא נראים במבט ראשון משום שאפשר למצוא דק סינטטי שנראה ממש כמו עץ, אם אתם בוחרים מפירמה טובה. אולם אין ספק שלדק עץ יש את האיכויות שלו שאינן נתונות במחלוקת. הסוגים השונים של עצים שמהם בונים דקים יכולים להיות שונים במחיר לפי הסוג והעמידות שלהם, אולם הם דומים בכך שכולם דורשים תחזוקה שוטפת ששומרת עליהם. כל דק חייבים למרוח מדי שנה בחומרים ששומרים עליו מפני הלחות והגשמים, וכמובן שיש גם לצבוע אותו או לשייף אותו כאשר השמש גורמת לו לדהות. עץ הוא חומר נושם שמשתנה כל הזמן גם בצבעיו, למרות שהוא נחשב בהחלט לחומר עמיד וחזק ששומר על התכונות שלו כאשר שומרים עליו.

הבנייה בעץ יפה יותר למי שאוהב עץ טבעי

 

לעץ טבעי יש את התכונות האסתטיות משלו וכאשר בוחרים בעץ כמו טיק, איפאה, עצי אורן שונים, זה נראה לעין וגם אסתטי מאוד. זה מתאים מאוד לכל מי שאוהב את המראה הטבעי והכפרי והרי זאת למעשה המטרה המקורית של בנייה של דק עץ בכל הבית. אם הסגנון שלכם הוא סגנון כפרי ואתם רוצים להשלים אותו בעזרת דק שיתאים לכך, אין ספק שדק עץ יהיה הרבה יותר נכון לכם לחצר, משום שגם יראו את היופי הטבעי שלו. כל מה שצריך זה רק לבחור עץ בתקציב שמתאים לכם ובמראה שהוא לטעמכם.

דק כמטבח ומשטח לאירוח ארוחות

 

השאלה איזה דק להתקין תלויה גם בשימושים שלו. אם מדובר בדק שנועד לארח כל הזמן ולהיות עמיד לשנים רבות חשוב שהדק יהיה גם נוח מאוד לתחזוקה ולניקוי, משום שאתם מתכוונים לבשל ולאכול עליו עם המשפחה ועם אורחים. במקרה כזה יכול מאוד להיות שעדיף לכם לבנות דק סינטטי. החומר הסינטטי שממנו עשוי הדק הזה הוא איכותי אפשר לעשות עליו הכל, והוא עמיד מאוד וגם נראה מצוין ובדיוק כמו דק עץ. על דק חזק ונוח לתחזוקה זה אפשר לעשות הכל, מאירוח אנשים לארוחות ולבישול בחוץ כמו הכנת פיצות בטאבון או גריל מתוחכם, ועד הגשת ארוחות גורמה לחובבי בישול. כך שכל מי שיתארח אצלכם יוכל ליהנות ממנו ואתם לא תצטרכו להטריח את עצמכם יותר מדי בניקיון אחר כך.

למה בכל זאת עדיף דק עץ טבעי?

 

לדק עץ טבעי יש בכל זאת יתרונות שהם בעיקר הנוחות והנעימות של החומר. זהו חומר שנעים מאוד ללכת עליו יחף והוא אינו מתחמם כמו דק סינטטי. זה קריטי במדינה חמה כמו מדינת ישראל. כאן הדק יהיה חשוף לשמש חזקה מאוד שעות רבות ביום ולכן חשוב שאפשר יהיה לשבת עליו גם עם הצללה, והוא יתחמם פחות מדק סינטטי. כמו כן, יש בכל זאת יתרון להשתלבות הטבעית של עץ כזה בגינה מושקעת ומעוצבת יפה. יש לעץ כזה יתרון כשהוא נראה אינטגרלי לחצר ולעצים שבוודאי צומחים בה הרבה יותר מדק סינתטי.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של האם עדיף דק סינטטי או דק עץ?

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp