היתרונות של פרגולה

מדינת ישראל היא מדינה חמה במיוחד, כאשר ימי השמש הממוצעים בה עומדים על כשלוש מאות ימים בשנה. היא נחשבת למדינה ים תיכונית, בעלת מזג אוויר נוח, במשך מרבית עונות השנה, אולם בעונת הקיץ המתמשכת וגם בחלק ניכר מימות עונות המעבר השמש הקופחת עשויה להוות מפגע בריאותי ללא פתרונות הצללה מתאימים.

מרביתן המוחלט של דירות המגורים בישראל מגיעות עם מרפסת שמש, המאפרת לדיירי הבית להנות פיסה של מרחב חיצוני, נוף ואוויר צח. גם הבניה הפרטית מוסיפה להיות פופולרית בזכות משיכתם של הישראלים לבית שיכלול פיסת דשא, גינה וחצר פרטית. על מנת להנות מכל הללו נדרש לפני הכל פתרון הצללה.

מהם פתרונות הצללה?

פתרונות ההצלה הם פתרונות יישומיים לקביעת צל ולשליטה בכמות השמש החודרת לאזור מסוים. משטחים חיצוניים החשופים לשמש לאורך זמן ממושך ללא פתרון הצללה מתאים הם חללים חמים יתר על המידה, שקשה עד בלתי אפשרי להנות מהם ולבלות בהם במשך מרבית ימות השנה. הפתרון הנוח והמתאים ביותר ליצירת פתרון הצללה בסביבה הביתית, במרפסות ובגינות, הוא באמצעות פרגולה מעץ.

פרגולה מעץ היא פרגולה קבועה ונייחת, אר מאגדת קורות עץ עבים במרווחים קבועים, במטרה ליצור צל עמוק ואיכותי תחתיו. ניתן להתקין פרגולה מעץ ממגוון סוגי עצים, כאשר איכות העץ תהיה אחראית על איכות הפרגולה, עמידותה ואורח חייה, וכן על העיצוב והמראה הכולל.

בין היתרונות הרבים שבהתקנת פרגולה מעץ:

חוזק מכני- פרגולה מעץ מקובעת לאחד מקירות המבנה בתכנון הנדסי מוקפד, או מוצבת באמצעות עמודי עץ על האדמה. בשני המקרים בביצוע עבודה מקצועית ויסודית מתקבלת פרגולה קבועה ויציבה במיוחד, עמידה ללחצים ולמשקעים וחזקה.

מראה כפרי- פרגולה מעץ מספקת עיצוב במראה כפרי, חמים ומרשים, משתלבת היטב בכל סוגי סגנונות העיצוב ומתאימה הם לדירות מגורים בעיצוב אורבני וחדשני והן לבתים ודירון גן בעלי חותמת טבעית וכפרית.

הצללה עמוקה- פרגולה מעץ מתבססת על שימוש בעצים, ולמעשה משחזרת את הביצועים של הטבע ביצירת צל ושמירה על טמפרטורה נמוכה יותר של הסביבה. העץ מספק הצללה עמוקה וקרירות טבעית, ויוצר חוויה של ממש בשימוש בחלל המקורה, לבילוי משפחתי ו/או לצרכי אירוח.

עלות- ביחס לפתרונות הצללה אחרים אשר כוללים מנגנוני הפעלה, פתיחה וסגירה מורכבים, פרגולה מעץ איה נפתחת או נסגרת ומספקת הצללה וקירוי קבועים, מה שהופך את מחירה לנוח יותר ביחס למגוון פתרונות אחרים המוצעים בשוק.

עמידות- העץ אינו מחליד ואינו נשחק, ובבחירה של עץ איכותי ויישום פתרונות איטום מראש גם יהיה עמיד לחדירת מים, משקעים ומזיקים, ויגלה עמידות ארוכת שנים.

ניתן לחידוש- פרגולה מעץ ניתן לצבוע מחדש, לחדש הן את האיטום והן את המראה מדי מספר שנים, תוך שינוי עיצובי וללא צורך בהחלפת הפרגולה כולה.

רמת הצללה

תכנון של פרגולה מחייב גם תכנון של רמת ההצללה הנדרשת, ביחס להיקף השטח הנדרש לקירוי, כיוון השמש וכמות השמש אליו הוא נחשף והעדפת בני הבית. יש כאלו שיעדיפו פרגולה המעניקה הצללה קלה, וכוללת חריצים רחבים בין קורות העץ, המאפשרים חדירה של קרני שמש למתחם המקורה, ויש מי שיעדיפו קורות עץ בצפיפות גבוהה יותר, לצורך יצירת הצללה עמוקה ומיעוט בחדירה של שמש. ניתן גם לקבוע פרופילים מסוג קאנט בצדי הפרגולה על מנת להעמיק את ההצללה ולמנוע חדירת שמש ברמה מסוימת מצידי הפרגולה.

איטום

פרגולה מעץ אינה פרגולה אטומה, ובעונת החורף משקעים ומים יכולים לחדור את החריצים שבין קורות העץ. למי שמעוניין בפרגולה אטומה לחלוטין ובכל זאת לשמור על יתרונות פרגולות העץ, ניתן לשלב קירוי נוסף לפרגולה, מחומר שקוף ובלתי נראה, דוגמת פוליקרבונט או סנטף, במטרה ליצור איטום מלא, מבלי לפגוע באיכות ההצללה. חומרים אלו מספקים יתרונות נוספים מלבד האיטום, בניהם סינון קרינת V.U , בידוד תרמי והגנה על העץ.

סוגי עץ לבנייה ולהתקנה של פרגולה מעץ

בבחירה של פרגולה מעץ ניתן לראות הבדלים רבים באיכות הפרגולות השונות, בעיצובים ובמחיר. לפני הכל חשוב להכיר את שתי תצורות העיבוד ורמת הטבעיות של העץ:

עץ גושני- קורות עץ עבותות מעץ טבעי שעבר תהליך עיבוד ויצר קורות עץ חזקות, כבדות ומאסיביות במיוחד.

פלטות עץ- פלטות עץ כוללות מספר שכבות של עץ המודבקות זו לזו, ועל כן מגיעות ברמות גימור ואיכות שונות. פלטות העץ מאפשרות יצירה של פרגולות דקות ועדינות יותר במראה אינן מאסיביות כמו העץ הגושני.

במטרה לבחור נכונה בסוג העץ המתאים נבחן מספר סוגי עץ פופולריים לעשיית הפרגולות בישראל:

עץ טיק- עץ המגיע בעיקרו מן המזרח הרחוק, הודו, בורמה וסין, סוג עץ זה הוא שומני למדי, קל משקל, מגיע בצבעים כהים ונוח לעיבוד. עץ מסוג זה מתאים לייצור פרגולות ולפתרונות עץ בתנאי חוץ מאחר והשמנוניות שבו דוחה חרקים ומגבירה את עמידותו למים.

אשוח לבן- עץ יפה ומרשים במיוחד המגיע בצבעים בהירים ועדינים, במרקם טבעי ובעל רמת חוזק גבוהה. מקורו בארצות הברית ובקנדה, מגיע בעיקר בקורות עץ גושני, קל לעיבוד ומאסיבי, מתאים לעיצובי יוקרה ופרגולות רחבות היקף ומרשימות. עץ עמיד בפני מכות וחבטות ובעל חוסן יוצא דופן.

עץ ארז- סוג עץ יקר ואיכותי, המגיע אף הוא מקנדה ומארצות הברית, אולם קיימת גם תעשייה של עצי ארז בישראל. עמיד במיוחד ובעל ליבת עץ רכה שמצריכה עיבוד מאסיבי, מה שהופך את קורות עץ הארז הגושני לאיכותיות ועמידות מאוד.

עץ אלון- עצי האלון גדלים בארה"ב ובאירופה ומיובאים משם, כאשר מדובר בעץ נפוץ במיוחד למרבית התעשיות בישראל, בשל חוזקו, אמינותו ואף מחירו הנוח. עץ האלון דורש עיבוד וצביעה, לצרכי איטום ולצרכי הגנה עליו, אינו מוכתם או נפגע בקלות.

 

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של היתרונות של פרגולה

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

הודעה חשובה!

ביום שלישי 11/6 (ערב חג שבועות) יפעלו סניפי עץ ועצה עד שעה 13:00.
ביום רביעי 12/6 (חג שבועות) יהיו הסניפים סגורים.

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp