איך לחדש את המטבח בזול ובלי לשבור קירות

מטבח הוא אחד האזורים המרכזיים בבית ומשמש למטרות רבות: בישול, אחסון, אכילה וגם אירוח. הוא צריך לתת מענה לכל אלה בצורה נוחה. מלבד דירות ישנות מאוד בהן המטבח הוא חדר סגור, ברוב הדירות היום המטבח הוא חלל פתוח אשר נראה לעין מאזורים שונים בבית, כולל הכניסה. לכן, מטבח צריך לשלב בין פונקציונליות ונוחות לבין אסתטיקה. גם אם את המטבח שלכם בניתם עוד כשקניתם את הדירה לפני לא מעט שנים, ניתן לחדש את המטבח ולשדרג אותו מבלי לשבור את הקירות ואת הכיס. ישנן פעולות פשוטות שניתן לעשות, שינויים קטנים או תוספות שיכניסו למטבח חיות, צבע ומראה מודרני ואף יעלו את רמת הפרקטיות שלו. כמה טיפים לשדרוג המטבח:

  • לפני הכל: עשו רשימה מה מפריע: לפני שאתם רצים לשנות, עצרו רגע ועשו רשימה מה בדיוק מפריע לכם ומה הייתם רוצים שיהיה במטבח. לפעמים תגלו שהתחושה של: "די, נמאס לי מהמטבח הזה" מצטמצמת לשינוי קטן מאוד, פריט אחד לקישוט או לאחסון שיעשה את ההבדל, החלפת מכשיר חשמלי אחד שהתקלקל ומעיב על כל התחושה במטבח או שינוי בצבע הכיסאות או הארונות שייקח את המטבח לסגנון העיצובי שאתם מחפשים. שימו לב גם מה התקציב שלכם כדי שהפרויקט יהיה בסדר גודל שמתאים.

 

  • תאורה: תאורה מהווה חלק חשוב מאוד בעיצוב, באווירה וגם בתחושה הנוחה שתקבלו בכל חדר. יתכן ששינוי בתאורה ישדרג לכם את המטבח בצורה שלא חשבתם עליה. אם כעת התאורה היא מרכזית וישנם אזורים שמרגישים לכם לא מספיק מוארים, למשל אזור העבודה, אפשר להוסיף עוד תאורה אזורית לחלק זה של המטבח. יתכן שגוף התאורה עצמו כבר מרגיש מלכם מיושן ואינו תואם את עיצוב שאר הבית או את הסגנון שלכם היום. ישנן אפשרויות רבות לתאורה במטבח. בעבר התאורה הרווחת הייתה מנורת פלורסנט מוארכת. מנורה זו נותנת מראה קר ולא ביתי. ישנן מנורות לד שהן גם חסכוניות בהרבה ובמגוון עיצובים, בין אם גוף תאורה צמוד תקרה, גופי תאורה בסגנון תעשייתי חשופים ועשויים מתכת ושלל אפשרויות.

 

  • הצבע עושה את ההבדל: פינת הישיבה במטבח או פינת האוכל עשויה עץ? ארונות המטבח עשויים עץ ומתחשק לכם לשנות ולתת להם מראה חדש יותר? צבע לעץ יעשה את העבודה היטב אם הם עצמם במצב טוב ורק הצבע הוא שמפריע לכם. ניתן למצוא צבע לעץ נוח מאוד לעבודה במגוון צבעים ואפשרויות לעבוד איתו, בין אם בריסוס, צביעה במברשת, ברולר או כל דרך שנוחה לכם. צביעה בצבע צבעוני וחם יכניס כפריות וסגנון רטרו למטבח. צביעה בצבעים בהירים יוסיף לסגנון נקי ומודרני. צבע שחור ייתן מראה מודרני ופראי. ניתן לצבוע את הארונות בצבע אחד ואת הכיסאות בצבע אחר, לשלב גוונים שונים גם בארונות עצמם. בקיצור – הכל אפשרי. צבע איכותי גם מתייבש במהירות.

 

  • החלפת דלתות או חזיתות הארונות: אם דלתות הארונות במצב לא טוב וצביעתן לא תספיק ליצירת מראה חדש, ניתן גם להחליף את דלתות וחזיתות הארונות. אפשר להחליף רק את הדלת מבלי לגעת בחלקו הפנימי של הארון ואפשר לעשות גם שינויים בתוך הארון כמו חלוקה שלו מחדש. ניתן לשדרג גם על ידי הוספת מסילות כך שהמדפים יהיו נשלפים.

 

  • התקנת מדף מעל אזור העבודה: אזור העבודה עמוס בכלים, מכשירי עבודה או קישוטים שמפריעים לכם לעבוד בחופשיות? פתרון מצוין לכך הוא התקנת מדף מעל השיש. על מדף זה תוכלו להניח כלים שלא צריכים להיות על השיש באופן קבוע, להניח עציצים או פריטים דקורטיביים שיכניסו רוח חדשה למטבח. אם אתם אוהבים את הסגנון הכפרי, ניתן ליצור מתלים למחבתות וכלים מה שיוריד עומס מאזור האחסון ויוסיף לעיצוב. כדאי לא לשים על המדף פריטים בצורה אקראית אלא להניחם כך שמראה המדף יהיה אסתטי ומוסיף והוא ישרת אתכם היטב.

 

  • מכשיר חשמלי אחד במקום כמה: אם בעבר כל מכשיר חשמלי ידע לעשות פעולה אחת או שתיים, היום ישנם מכשירים חשמליים שעושים כמה פעולות וחוסכים לכם מקום. פעם מיקסר היה מכשיר בפני עצמו. היום ישנו מעבד מזון שגם מערבב ומערבל וגם לש, חותך, מרסק ועוד. החליפו מכשירים ישנים באחד חדש. כך גם תקבלו מקום חופשי על השיש או בארון, גם תיהנו מעבודה נוחה וקלה יותר וגם המכשיר יהיה בעיצוב מודרני שיוסיף למראה המטבח המחודש. כמובן שאם ישנו מכשיר שלא מתפקד היטב כדאי להחליף. כפי שאמרנו בהתחלה, לפעמים החלפה של מכשיר אחד שאינו פועל היטב ומפריע לפעילות במטבח ישנה את כל התחושה.

 

  • אביזרים קטנים שעושים את ההבדל: הקלו על עצמכם עם אביזרים קטנים ופשוטים כמו מתלים, קופסאות אחסון נוחות, עגלת שירות ניידת שמשמשת לאחסון וניתנת להזזה ממקום למקום. ישנם שידות וארונות ניידים שיעשו לכם סדר בבלגן ויקלו על העומס בארונות. ניתן גם לעצב אותם בצורה נעימה, לשלב פריט או עציץ קטן על המדף בשידה פתוחה או על גבי הארון אם הוא סגור.

 

  • החלפת משטח עבודה: אם משטח העבודה עצמו הוא שמפריע לכם ניתן להחליף אותו מבלי לגעת בשאר המטבח. אמנם ה"שיש" הוא אלמנט לא זול (גם אם אינו עשוי שיש אמיתי) אך עדיין החלפתו בלבד ללא ספק תהיה זולה יותר משינויים גורפים יותר שתעשו.

 

לסיכום, המטבח הוא אזור בו אנו מבלים הרבה, בין אם לעבודה ובין אם לאכילה ואירוח כך שחשוב שהוא יהיה נוח ובמראה שנאהב. ישנן דרכים שונות לשדרג אותו הן מבחינה עיצובית והן מבחינה אסתטית במחיר לא יקר.

רוצים צבע חדש לארונות? מחפשים צבע לעץ שיהיה נוח לעבודה וישדרג את המטבח? אנו בעץ ועצה מציעים צבע איכותי בגוונים שונים וכמובן שפע של מוצרים מעץ או לטיפול בעץ למטבח, לבית ולחצר

0/5 (0 Reviews)

תמונות של איך לחדש את המטבח בזול ובלי לשבור קירות

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp