טיפים לבניית שולחן נגרים מהחלומות

המון אנשים שמתעסקים בנגרות כתחביב, מתחילים קודם כל עם קניית הכלים, ותוך כדי הניסיון להוציא לפועל פרויקטים של בניה, הם מבינים שזה כמעט בלתי אפשרי ללא שולחן נגרים.

בין אם אתם מעוניינים להתחיל עם כמה פרויקטים של DIY, ובין אם לקחת את התחביב שלכם אל השלב הבא, לא תגיעו רחוק ללא שולחן עבודה מתאים. אך במקום להשקיע בקניית שולחן נגרים, תוכלו להתחיל עם פרויקט הבניה הבא שלכם – ולבנות לעצמכם שולחן נגרים מהחלומות. אנו כאן כדי להפוך את החלום שלכם למציאות, עם כמה טיפים מועילים.

לפני שיוצאים לדרך – חשבו על הצרכים שלכם

אתם יכולים לבנות את שולחן הנגרים הכי גדול ומסיבי שיש בסביבה, אך אם לא יהיה לכם מקום להציב אותו, אתם תהיו בבעיה. לכן קודם כל הבינו מה הצרכים שלכם, החליטו מה יהיה המיקום של השולחן וחישבו מראש לאילו פונקציות אתם זקוקים (מלחציים, אפשרות קיפול, מקום אחסון לכלים וכדומה). שימו לב מהו הגובה הנוח ביותר לעבודה עבורכם, מטבע הדברים שולחן נגרים הוא לא כמו כל שולחן רגיל, עליכם לעבוד עליו פיזית ולכן נחוץ שהוא יהיה בגובה המתאים. אותו הדבר לגבי הרוחב של השולחן עצמו, כלומר משטח העבודה שלכם.

לאחר שהבנתם את הצרכים שלכם לעומק, אתם יכולים להתחיל לשרטט ולהבין איך השולחן יראה. כיום יש תוכנות שירטוט חינמיות ברחבי הרשת שתוכלו להיעזר בהן.

באיזה סוג של עץ כדאי להשתמש?

אם אתם רוצים שולחן נגרים שישמש אתכם לאורך זמן ויגלה עמידות גבוהה עליכם להשתמש בעץ על רמה. אך כמובן שאם התקציב שלכם מוגבל תוכלו לבחור בפלטות פשוטות יותר. מומלץ ללכת על פלטות עץ טבעי ונסו לבחור בקורות כמה שיותר חלקות וישרות, ללא פגמים. קחו בחשבון שאם תחתכו את העץ בעצמכם באופן ידני, יכול להיות שהוא לא יהיה ישר כמו צריך, מה שיקשה עליכם וידרוש מכם להשקיע יותר זמן ומאמץ. כיום אפשר לקנות פלטות עץ תלת שכבתי אשר מומלצות במיוחד לעבודות נגרות מסוגים שונים. פלטות אלו רכות אך גם מאוד חזקות ועמידות. בנוסף, יהיה קל לקדוח, לנסר, לחתוך ולהבריש אותן, מה גם שהן מלוטשות ובעלות מרקם אחיד ללא סדקים – דבר שיעזור לכם לקבל תוצאות יותר טובות.

כלי עבודה

כמובן שכלי העבודה הם חלק בלתי נפרד מכל פרויקט נגרות ועליכם לשים לב שיש לכם את הכלים המתאימים. תוכלו לעבוד עם כלים ידניים, או לייעל את העבודה שלכם עם כלים חשמליים, תלוי אילו כלים יש ברשותכם. הכלים הבסיסיים שישמשו אתכם לבניית שולחן נגרים הם: מקדחה, מסור, פטיש, מפסלות, מברגה, מקצוע, כליבות, זוויות, רוטר ידני, מטר, פלס, ברגים, דבק נגרים וכלי סימון.

אם אין לכם את כלי ה

עבודה המתאימים אתם תתקשו לבצע פרויקט שכזה, ולכן כדאי קודם כל שתכינו את כל הציוד הנחוץ ורק לאחר מכן תתחילו.

 

פלטות עץ טבעי

 

הדבקת הקורות

לא תמיד חייבים לעבוד עם ברגים במיוחד כאשר עובדים עם פלטות עץ טבעי רכות שנוח לעבד אותן. רוב הנגרים מעדיפים לעשות חיבורים, נגרעות ומסילות קטנות בתוך העץ, וכך להדביק את הקורות בצורה יותר מקצועית. אך אפשר גם בהחלט להשתמש בדבק לאורך הקורות ולהצמיד אותן חזק על ידי כליבות. לאחר שהדבק מתייבש, מורידים את הכליבות ומיישרים את המשטח על ידי מקצוע. מקצוע מאפשר ללטש את הקורות בצורה יותר מקצועית, כאשר קחו בחשבון שיכול להיות שיהיה עליכם להשחיז את הסכינים כמה פעמים לאורך המשימה.

חיתוך ויישור הקורות

לאחר שעבדתם על הפלטה ווידאתם שהיא ישרה וחלקה מכל קצותיה, זה הזמן לחתוך את הקורות. סמנו את האורך הרצוי באמצעות עיפרון ופשוט חיתכו את הקורות בהתאם. כדי לעשות זאת עליכם להשתמש במסור. מה שחשוב לשים לב אליו הוא אורך הלהב. כאשר הלהב לא ארוך מספיק תתקשו לחתוך את כל הקורות בפעם אחת, מה שידרוש מכם לחתוך אותן משני הצדדים ויכול להקשות על העבודה, כמו גם על מידת הדיוק. לכן שימו לב שהמסור שלכם מתאים לאופי העבודה.

על מחיצות וחיבורים

חיתוך חיבורים ויצירת מחיצות בעץ הם חלקים חשובים של הפרויקט. אך קחו בחשבון כשאתם מכינים חיבורים ומחיצות, קל וחומר כשזו לכם הפעם הראשונה, שיכול להיות שהתוצאה לא תהיה מדויקת להפליא.

לא פעם החיבורים לא יתאימו בצורה מדויקתאז אל תתייאשו. עליכם פשוט להתאים אותם. תוכלו לעשות זאת על ידי מפסלת, זה אולי דורש הרבה זמן וריכוז, אך התוצאה תסב לכם גאווה. הורידו את מקומות שמפריעים לחיבור, עשו זאת שוב ושוב עד שההתאמה תהיה מעולה.

לפני שאתם משתמשים בדבק, וודאו שכל החלקים מתאימים

לפני אתם מתחילים לשפוך דבק נגרים בכל מקום ולחבר את רגלי השולחן לפלטה, עליכם לוודא שמידת ההתאמה מושלמת ושכל החלקים משתלבים היטב האחד עם השני. לכן חברו את השולחן באמצעות המסילות והחיבורים שהכנתם עוד לפני שהדבקתם את כל החלקים, כי ברגע שהדבקתם, אם יהיה חוסר התאמה, לא תהיה לכם דרך חזרה. אם ישנם אי דיוקים כלשהם, זהו השלב שהם יתגלו, ויהיה עליכם לתקן וליישר את מה שלא עובד כדי לוודא שכל החיבורים יושבים כמו שצריך ושאתם יכולים לחבר את פלטת השולחן לרגליים.

הפן הפרקטי – מדף מתחת לשולחן ומלחציים

כאשר עושים פרויקטים של נגרות או DIY צריך המון שטח אחסון ולכן מדף תחתון יהיה תוספת מעולה. במדף תוכלו להניח חומרי גלם, כלי עבודה ועוד. כמובן שגם המלחציים מהווים חלק בלתי נפרד משולחן הנגרים ועליכם לוודא שאתם קונים את הסוג הגדול ביותר שקיים בשוק. מלחציים קטנות לא יועילו לכם הרבה אם תרצו לתפוס פלטות עץ טבעי או קרשים מסיביים וכבדים. ההתקנה של המלחציים פשוטה יחסית, רק כדאי שפלטת המלקחיים תהיה מעץ קשה יחסית כדי שלא תתקבל זווית.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של טיפים לבניית שולחן נגרים מהחלומות

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp