כך מחליפים רעפים בצורה נכונה

בתים פרטיים רבים בישראל נבנו בשיטה המסורתית וכוללים גגות רעפים. גגות רעפים הם גגות אשר הקירוי העליון שלהם בנוי מיחידות של רעפים, כאשר החומרים המובילים לייצור של רעפים שהיו נהוגים הם חרס ובטון. רעפי החרס ורעפי הבטון סיפקו עמידות גבוהה בפני משקעים, חוזק מכני ואיטום איכותי, אלא שהחיסרון הבולט שלהם היה אי עמידה בלחץ, ומדובר ברעפים שנוטים להישבר בקלות כנגד לחץ.

על פניו, גגות רעפים אינם מקומות בהם מתקיימת תנועה של עוברים ושבים, ולאחר ההתקנה עיקר החשיפה של הגג היא לשמש ולמשקעים. יחד עם זאת, כל צורך בנגישות אל הגג לצורך התקנה או חיזוק של דודי שמש או למטרות אחרות, הוליד מספר רעפים שבורים או סדוקים.

איך נדע שקיימים רעפים שבורים ורעפים פגועים על הגג?

מאחר וגג הרעפים אינו נגיש, במרבית המקרים ההבנה כי רעפי הגג נפגעו ויש צורך להחליף אותם, תגיע לאחר חדירה של מים, משקעים ומזיקים דרך הגג אל תוך הבית. איתור של כתמי רטיבות על התקרה, ריחות עובש או אף טפטוף של ממש, כל אלו יעידו על רעפים פגומים כמו גם צורך בחידוש הדד ופתרונות איטום בדחיפות.

טיפול ותיקון גגות רעפים

עבודת תיקון של גגות רעפים מצריכה שירות מקצועי, של בעל מקצוע מומחה בתחום האיטום, הן לצורך אבחון הבעיה וקביעת סוג הפתרון, והן לצרכי יישום בטוח הכולל נגישות אל הגג ועבודה בגובה, שאינם מומלצים למי שאינו מיומן ומוכשר לכך.

בין אפשרויות התיקון:

תיקון נקודתי והחלפת הרעפים השבורים

תיקון נקודתי והחלפת הרעפים הסדוקים והשבורים אשר בגג הוא הפתרון המהיר והזול ביותר, אולם לא בהכרח היעיל ביותר. על מנת לטפל בבעיית האיטום על בעל המקצוע לטפס אל הגג ולבחון את כלל הרעפים ונקודות החדירה של המים אל תוך הבית. עצם השיטוט על הגג עשוי להביא לפגיעה ברעפים נוספים, שכאמור הם רגישים במיוחד. לאחר איתור הרעפים השבורים ניתן יהיה להסיר אותם בעדינות, ליישם חומר איטום בהתזה או במריחה אל תשתית הגג באזור שמתחת לרעפים הפגומים, ועם התייבשות החומר להדביק מעליו רעפים חדשים ושלמים. חשוב לדעת כי כיום כבר לא ניתן למצוא בחנויות ואצל המשווקים רעפי בטון ורעפי חרס, ועל כן החלופה תהיה על פי סוג הרעפים שיש בנמצא, מה שעשוי להעניק מראה לא אחיד ומראה של טלאי על הגג. כאמור פתרון זה הוא מהיר וזול, מספק איטום נקודתי ופותר את הבעיה, אולם מדובר בפתרון קצר טווח, עד לנזילה הבאה מן הגג.

החלפת כל הרעפים על הגג

גגות רעפים ישנים עשויים להיות בני למעלה משלושים שנים, ובעיה נקודתית בגג עשויה להצביע על רצף של תקלות ופגמים שעומדים בפתח. אפשרות יעילה ומבטיחה יותר, היא החלפה של כל הרעפים שמצויים על הגג, ברעפים מתקדים וחדישים יותר. בין סוגי הרעפים המובילים כיום:

רב עף- רעפים פופולריים במיוחד העשויים ממתכת קלה בציפוי חומרים אקריליים לבנים, בעלי עמידות גבוהה ורמת איטום מעולה.

רעפים פולימריים- רעפים פולימריים הם רעפים המיוצרים מתערובת פולימרית עשירה ביציקה לתבניות, המספקות פרופילים מדוייקים, איכותיים ואטומים בעלי עמידות טובה מאוד למים, אינם מחלידים וניתנים לעיצוב במגוון טקסטורות וגוונים, לחידוש מראה הבית.

רעפי צפחה- צפחה היא אבן המתהדרת ברמת ספיגה נמוכה, דוחה מעליה מים, משקעים ומזיקים וניתנת לחיתוך ולעיבוד בקלות, מה שהופך אותה לפופולרית בתחום רעפי האבן.

חרס פורטוגזי- רעפי חרס עבים בצבע אדום אדמה עמוק, איכותיים ומתאימים במיוחד לבתים פרטיים בסגנון העיצובי המסורתי.

רעפי פלדה- רעפים כבדים, אטומים לחלוטין ואיכותיים מאוד, מבודדים רעש ומשקעים, אינם נשברים. רעפים אלו אינם מתאימים להתקנה על גבי כל קונסטרוקציה ודורשים קונסטרוקציה חזקה ויציבה במיוחד, ומטבע הדברים גם יקרים יותר.

רעפי שינגלס- רעפים ייחודיים אשר עשויים מחומרים ביטומניים, שהם חומרי איטום מעולים. רעפים אלו מספקים עמידות ורמת איטום גבוהה גם יחד.

החלפת גג הרעפים בגג בטון

בעיצוב המודרני נמצא פחות מקום לבתים לבנים בעלי גג רעפים אדומים הטובלים בדשא ירוק, ובכל מקרה בצפיפות האורבנית קשה למצוא משטחים להעמיד כאלה, כאשר העיצוב החדשני מוביל יותר ויותר לגגות שטוחים ולבנים, אטומים באמצעות חומרים אקריליים או ביטומניים וללא הצורך ברעפים ובתיקונים הכרוכים בתחזוקתם.

החלפת גגות רעפים בגגות בטון או גגות חלקים מכל סוג, מצריכות לפני הכל פירוק מקצועי והסרה של כל הרעפים המצויים על הגג, שבורים או שלמים. לאחר פינוי מוחלט יתבצע יישור וחיזוק של הקונסטרוקציה, החלפת לייסטים, עבודות פחחות וטיפול בארגזי רוח, ניקוי ופילוס, יציקת הבטון ופילוס מוחלט שלה באמצעות מכשיר הליקופטר להחלקת בטון, ייבוש מלא ואיטום יסודי באמצעות מספר כלים אפשריים (יריעות ביטומניות, חומרים אקריליים, יריעות זפת). מדובר בעבודה אשר דורשת רמה מקצועית גבוה וחשוב לבחור בבעל מקצוע מוביל בתחומו בעל יכולת לטיפול בגגות רעפים והכלים לספק את כלל השירותים התומכים.

חשוב לדעת:

הסרה של גגות רעפים מחייבת על פי חוק איסוף ופינוי שלהם, על פי תקנות פינוי פסולת בניה, לאתר מורשה. בבחירה של קבלן מבצע יש לוודא כי הוא מחזיק ברישיון מתאים לביצוע העבודה, מקפיד על פינוי הרעפים ופסולת הבניה לאתר מורשה בלבד, ומספק אישור על הפינוי כנדרש בחוק.

איטום גגות רעפים וטיפול בגגות בכלל דורש מלבד ההתקנה הראשונית או ההחלפה גם תחזוקה שוטפת. תדירות פעולות התחזוקה וסוג העבודות ייקבע על פי סוג הגג וסוג האיטום, כאשר איטום באמצעות חומרים אקריליים ידרוש לרוב חידוש שנתי ואילו איטום באמצעות יריעות ביטומניות עשוי להחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות, ללא צורך בתפירה, טלאים או תחזוקה נוספת.

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של כך מחליפים רעפים בצורה נכונה

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp