עיצוב גינות מסביב לעולם

טיולים בחו"ל, טעימות מן העולם הגדול והיכרות עם סגנונות חיים ועיצוב שונים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. בעידן הקורונה חו"ל אמנם עדיין אפשרי (לפחות בחלק מהזמן) אך ללא ספק הפך נגיש ונוח פחות. מה נשאר? להביא טעימות מחו"ל אלינו הביתה. אחד האזורים בבית שניתן לעצב עם ניחוח של חו"ל הוא הגינה. אתם מתגעגעים לדרום אמריקה? ליפן ולמזרח? או דווקא לצרפת ואנגליה? תוכלו לעצב את הגינה בהשראת המקום או האזור האהוב עליכם.

גינה בסגנון ישראלי ים תיכוני

נתחיל דווקא מהקרוב לפני שאנחנו מתרחקים למקומות אחרים על הגלובוס. גינה בסגנון ים תיכוני וישראלי מתבססת על מה שיש לנו כאן קרוב לבית. הצמחייה שנבחר היא כזו שמסתדרת היטב עם האקלים הים תיכוני ולא צורכת הרבה מים. מבחינת עצים ניתן לבחור בזית, רימון אלון, שיטה, כליל החורש שגם יצבע את הגינה בורוד באביב. גם עצי הדר כמו לימון, קלמנטינה ופומלה יתאימו. כמובן שניתן מקום של כבוד לצמחי תבלין, במיוחד אלה שלא צורכים מים רבים כמו מרווה, רוזמרין או לבנדר. מבחינת העיצוב, סגנון זה אינו מוקפד. נעשה בו שימוש בחומרים טבעיים כמו אבן ועץ, ומצע נשל טוף, חצץ וחלוקי נחל. אזור הישיבה כולל פעמים רבות פרגולה או סוכת גפנים והוא יהיה מרוצף בדק או ריצוף דמוי דק..

סגנון איטלקי טוסקני

סגנון זה דומה במהותו לסגנון הים תיכוני אך יש בו כבר נגיעות אירופאיות יותר. גם כאן יעשה שימוש רב בעץ או אבן, העיצוב יהיה כפרי וחמים. גם כאן רווח אזור ישיבה מחופה בפרגולה או סוכת גפנים. הצמחייה כוללת עצי פרי רבים, גם כאלה המאפיינים את האזור הים תיכוני אך גם כאלה שהם צפוניים יותר כמו תפוחים למשל. גפנים כמעט תמיד יהיה ניתן למצוא בגינה האיטלקית, במיוחד הטוסקנית. מבחינה עיצובית, לגינה האיטלקית סגנון כפרי ואפילו כפרי עתיק בין היתר באמצעות אריחים מצוירים, פסיפסים, כדים מחרס, בין אם כפריט בפני עצמו ובין אם כעציץ. בגינה נמצא אזור לתבלינים ואף ירקות.

סגנון יפני או סיני

הסגנון היפני נכנס לכל תחומי העיצוב והוא מבוסס על שקט, מינימליזם, מראה נקי והשתלבות בסביבה בצורה הרמונית. גם הסגנון הסיני מבוסס על עקרונות דומים של שילוב כל יסודות הטבע, אסתטיקה ודיוק. בשני הסגנונות אלמנט בולט יהיה אלמנט המים. הגינה היפנית תכלול זרימת מים ממשית או לפחות אזכור למים למשל באמצעות חלוקי נחל. ניתן לשלב מסלעה שיש בה זרימת מים או אם ישנו מקום ליצור בריכה עם גשר מעל. דק במבוק יתאים מאוד כחומר ליצירת הגשר. בכלל הבמבוק הוא אחד הצמחים השכיחים בגינות היפניות וגם הסיניות, וניתן לשלב אותו בדרכים נוספות כמו דק במבוק לאזור הישיבה, גדרות ומחיצות מבמבוק וכמובן הצמח עצמו. בגינות היפניות הצמחייה תהיה לרוב נמוכה מתוך שמירה על מינימליזם ותכלול בנוסף לבמבוק גם אורן יפני, מיני שרך וגם צמחי מים. גן סיני יכלול לפחות בריכה אחת עם דגים ופרחי לוטוס או פרחי מים אחרים ומפלים, יהיו בו לפחות ביתן אחד לשתיית תה ומנוחה. העיצוב הסיני פחות מוקפד מהיפני ומשתדל להביא את הטבע לתוך הגינה.

סגנון אנגלי

הגן האנגלי מאופיין במראה לא מוקפד מדי, עם הרבה מקום למרחב וצמחיה המפוזרת באופן לא מסודר מדי. העיקרון המנחה הוא אותנטיות וטבעיות תוך מינימום התערבות בקיים. הגינה האנגלית שומרת על מרחב וחלל פתוח באמצעות משטחי דשא רחבים. הצמחייה תכלול מגוון סוגי צמחים, ביניהם ירקות, צמחי תבלין, פרחים שיכניסו צבע לגינה כמו שיחי ורדים למשל. האלמנטים העיצוביים ייקחו את הגינה בעיקר לכיוון הכפרי תוך שימוש רב בעץ ומראה עתיק, למשל ספסלי ישיבה וריהוט מעץ גולמי ככל האפשר ובין הדשא ואזורי הגינה השונים יפרידו שבילי הליכה נעימים.

סגנון צרפתי

כמו בתחומים אחרים, הגן הצרפתי הפוך במהותו ביחס לגן האנגלי. הגן הצרפתי מעוצב בסגנון מוקפד כשמיקומו של כל צמח הוא מדויק ובמבט מרחוק ניתן להבחין בצורות הגיאומטריות שמיקום הצמחים יוצר כשהם מסודרים זה לצד זה. מדובר על העצים, השיחים וגם ערוגות הפרחים המסודרים כך. כמובן שלא כל גינה בצרפת נראית כך אך כשאומרים סגנון צרפתי זאת הכוונה. לא רק מיקום הצמחים זה ביחס לזה יוצר צורות גיאומטריות ברורות אלא גם נעשה טיפול וטיפוח של כל צמח: שיחים גזומים בצורה עגולה או אפילו מפוסלים בצורות שונות. אם רוצים גינה בסגנון צרפתי יש לקחת בחשבון שהיא דורשת טיפול וטיפוח כל הזמן וההוצאות בהקמת גינה כזאת ואחזקתה הן גבוהות. אלמנט מים שישתלב היטב עם הסגנון הצרפתי הוא מזרקה, שגם היא בעלת מראה מוקפד ויוקרתי ולא פראי וטבעי.

סגנון טרופי

בבתים רבים בארץ בוחרים לעצב את הגינה בסגנון זה. בגינה בסגנון טרופי המזכיר מיד את דרום אמריקה או הג'ונגלים הצמחייה הטרופית היא בולטת. צמחיה טרופית כוללת בננה, עצי פפאיה, שיחי ציפור גן עדן עם פרחים צבעוניים ומרשימים, צמחים מטפסים או שרכים. הצמחייה הפראית שנשתלת בצפיפות יחסית או גדלה ללא גיזום רב מתוך רצון ליצור מראה ג'ונגלי יוצרת הצללה טבעית. צמחיה טרופית היא חובבת חום וגם לחות לכן תתאים לארץ. ישנם אזורים בהם יהיה צורך בהשקיה רבה יותר כדי לתת לצמחים את כמות המים והלחות שהם רגילים. אפילו ריסוס מים באוויר מדי פעם יעשה את העבודה. להשלמת המראה של יערות הגשם כדאי להוסיף אלמנטים של מים כמו מסלעה עם זרימת מים, מפלים, בריכה בסגנון טבעי ועוד.

לסיכום, באופן כללי הגינה היא מקום נהדר למנוחה והתנתקות מן השגרה. אם אתם מעצבים אותה בהשראת מקום רחוק יותר או פחות שאתם מתגעגעים אליו, האפקט יהיה גדול עוד יותר. אצלנו בעץ ועצה תמצאו כל מה שתצטרכו לגינות בכל סגנון, בין אם אלה חיפויי עץ מיוחדים, דקים, פרגולות ועוד.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של עיצוב גינות מסביב לעולם

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp