דברים שאתם יכולים לבנות בבית בעצמכם

צורת החיים המודרנית לא ממש מעודדת אותנו להתעסק עם חומרי גלם טבעיים, עבודה פיזית ויצירה, אלא אם כן בחרנו מקצוע שעדיין כולל בתוכו אלמנטים אלה. לכן, רבים מחפשים דרכים איך להביא את עצמם לידי ביטוי, את היצירתיות וגם את ההתעסקות עם חומרים טבעיים. עץ הוא אחד החומרים הטבעיים המבוקשים ביותר. אפשר ליצור ממנו דברים רבים ברמות קושי מגוונות, החל מרהיט מורכב ועד מתקני עץ פשוטים. עבודה בעץ כוללת את החלק הטכני של הבניה אך גם את החלק האמנותי של גילוף ופיסול. אפשר גם לשלב בין השניים. כמה דברים שתוכלו ליצור בעצמכם מעץ.

בניה מעץ לא מצריכה נגריה שלמה

בניה מעץ יכולה להיות פשוטה ולא חייבים מכשירים כבדים של נגריות מקצועיות. את העץ עצמו ניתן אמנם לאסוף בטיול בטבע אך לרוב לא תמצאו את גזרי העץ בגודל ובגוון שרציתם,. לכן מומלץ למצוא חברה המתעסקת בעץ עם מחסן עצים גדול בו יש עץ מסוגים שונים, בולי עץ גושני וגם קרשים מעץ דו שכבתי או רב שכבתי וגם מגוון סוגי עצים החל מאורן דרך דובדבן ועד סידר. מעבר לעצים עצמם אין צורך במכשור מורכב מדי: מסור טוב, כשאם אין לכם ניסיון עם מסור חשמלי מומלץ להתחיל במסור רגיל, פטיש ומסמרים, ברגים ומברגה, מקדחה וגם דבק חזק המתאים לעץ, לכה וצבע לעץ אם אתם רוצים לצבוע ולא להשאיר בצבע הטבעי.

לעשות סדר על שולחן הכתיבה

אם אתם רק מתחילים בתחום, אל תקפצו גבוה מדי. תתחילו בדברים פשוטים ולא חסרים כאלה. דוגמה לכך היא קופסה לעפרונות. הילדים ששלכם מפוזרים והעפרונות שלהם מפוזרים על השולחן? הכינו להם קופסה לעפרונות. אפשר ליצור קופסה מכמה חתיכות קרשים קטנות שיהוו את תחתית הקופסה ואת הדפנות. אפשר אפילו להסתפק בפחות. לחתוך בסיס מרובע בגודל 10 על 10 ס"מ בערך שיהיה בסיס, לחתוך חתיכת ענף או בול עץ בקוטר של 6-7 ס"מ ובעובי דומה. בחתיכת בול העץ/ הענף תקדחו חורים עגולים קרובים אחד לשני. החורים צריכים להתאים להכנסת עיפרון כך שהם צריכים להיות ברוחב דומה לשל עיפרון. המשך סידור החדר יכול לבוא בצורת תיבת אחסון שתבנו ממספר פלטות עץ. אם אלה צעצועים גדולים אפשר לבנות אותם כמו רפסודת עץ. אם צעצועים קטנים אפשר ליצור את הקופסה ממספר פלטות שתחברו ביניהן או קרשים צמודים כך שצעצועים ופריטים קטנים לא יפלו.

מתקן לתליית צמידים ושרשראות

ממש כמו שאצל הילדים כלי הכתיבה וצעצועים יכולים להיות מתכון לבלגן בלי כלי אחסון מתאים, כך אצלכם בחדר תכשיטים כמו צמידים, עגילים ושרשראות יכולים ליצור בלגן. מתקן לתכשיטים יכול להביא את הפתרון. מתקן לצמידים יכול להיות עשוי בול עץ גושני בקוטר המתאים להשחלת צמיד עליו. בול העץ יהיה מונח בצורה אופקית ומחובר לבול עץ דק יותר ומאונך שיהיה מוצב על גבי תחתית מרובעת ודקה. לעגילים ושרשראות אפשר ליצור מתקן עשוי דיקט עליו תציירו באמצעות שבלונה שני העתקים של עץ עם בסיס רחב. לאחר חיתוך שני הדיקטים בהתאם לצורה תכניסו אותם זה בתוך זה בצורה מוצלבת ותקבלו עץ עם ענפים לתליית שרשראות ועגילים.

מעמד לעציצים קטנים

יחד עם הרצון לחזור לחומרים טבעיים עולה בשנים האחרונות הרצון ליצור פינה ירוקה בבית, בין אם אלה צמחים טבעיים ובין אם צמחים מלאכותיים (שהיום נראים ממש כמו הדבר האמיתי). אפשר ליצור מכמה חתיכות קרשים וגזרי עץ מעמד  לעציצים בכל מיני גדלים ומבנים, לחבר ארבעה קרשים ליצירת בסיס ואליהם לחבר קורות או קרשים בצורה אנכית וליצור מדפים. אפשר להחליט האם רוצים מעמד בסיסי וקטן או מעמד מסועף המתפרש לאורך ולרוחב. בכל מקרה ההכנה היא פשוטה ודומה בין מעמד קטן לגדול, וההבדל הוא רק במספר הקרשים ובמבנה. חשוב לשים לב שאם המבנה מסועף כדאי להרחיב גם את הבסיס כדי שיהיה איזון והמעמד לא ייפול כשאתם מניחים את העציצים.

שולחן קפה קטן

אם אתם יודעים איך לעבוד עם עץ אחרי שבניתם כמה דברים פשוטים תוכלו להתקדם לדברים מעט מורכבים יותר. אפשר להכין שולחן קפה בצורה פשוטה מאוד שגם תהיה בעלת מראה אותנטי וחמים. אפשר לקחת מספר בולי עץ גושני ולחבר ביניהם יחד וליצור שולחן בסגנון אסייתי. אפשר כמובן גם לקחת פלטת עץ בגודל בינוני וליצור לה רגליים. את הרגליים אפשר ליצור מעץ אך גם חומרים אחרים כמו ברזל. השילוב ביין חומרים היום הוא פופולארי מאוד והופך את השולחן למיוחד יותר. אפשר גם לבנות שולחן צד קטן להנחת כוס הקפה שתחכה לכם אחרי שתסיימו את הבניה הבאה שלכם…

ספסל לבית או לגינה

המבנה של ספסל לישיבה הפך גם הוא לפופולארי מאוד היום. אפשר לבנות .ספסל עם או ללא משענת, כזה הבנוי קרש עץ אחד רחב או מספר קרשים דקים המחוברים עם רווחים ביניהם, ממש כמו ספסל קלאסי. ספסלים חזרו לעיצוב הבית אפילו כתחליף לכיסאות אוכל. אם נמאס לכם מכיסאות פינת האוכל שיש לכם היום ואתם רוצים פתרון קליל ומקורי, ספסל הוא אופציה מעולה וגם לא מסובכת מדי להכנה.

בניית בית מעץ לילדים

בית מעץ הוא חלומו של כל ילד והוא מהווה פינה פרטית וכיפית. אמנם כשחושבים על בית עץ לילדים עולה התמונה של בית הממוקם על עץ אך זה לא חובה. אם אין לכם בסביבה הקרובה עץ חזק שנוח למקם עליו את הבית אפשר גם לבנות בית עץ בגינה. לצורך הבסיס כדאי להשתמש בבולי עץ חזקים שאליהם תחברו קרשים שהם הרצפה וקירות. בית העץ יכול להיות גם המקום לצעצועי החצר- כדורים, אופניים וכו' שלא ממש מוצאים להם מקום והם מתפזרים או להיות אזור משחק כיפי.

 

 

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של דברים שאתם יכולים לבנות בבית בעצמכם

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp