טיפים לנגר המתחיל

נגרות היא מקצוע מבוקש הנותן מענה למגוון צרכים בעולם המודרני, אולם היא מהווה גם תחביב עבור רבים. היכולת לתקן דברים בבית באופן עצמאי, להתקין ולהרכיב מדפים, לחזק שולחן או אף לבנות דברים באופן עצמאי, מהתחלה ועד למוצר המוגמר.

רבים מעידים על עצמם כי יש להם ידיים טובות וחוש טכני, אולם דווקא בענף הנגרות הם מתקשים ולא יודעים כיצד להתחיל.

מספר טיפים להתחלה בטוחה בעולם של עצים, מסמרים וחלומות גדולים:

  1. מקום- עבודת הנגרות היא עבודה שטומנת בחובה לא מעט רעש ולכלוך, ורצוי להגדיר מראש מקום בו אלה לא יהוו מפגע. לא מומלץ להתחיל בעבודה בסלון הביתי ואף לא באחד מחדרי הבית, במידה וקיים מרתף או מחסן מרווח, בעל דלת אטומה לרעש, אלה יכולים להוות פתרון מצוין. ניתן לעבוד גם בחצר, אולם מטבע הדברים עבודה בחוץ תהיה תלויה ומוגבלת במזג האוויר. כמו כן יהיה צורך לדאוג לקירוי ולהצללה ולמקום מתאים לשמירת הציוד שלא יינזק.
  2. ציוד מתאים- עבודות נגרות דורשות ציוד מקצועי מתאים, שבעזרתו ניתן להבטיח הן את איכות והתקדמות העבודה, והן את בטיחות הנגר החובב. בין פרטי הציוד החשובים לצורך התחלה: שולחן נגרים מתכוונן המאפשר שליטה בגובה, כולל מלחציים, מקום להנחת כלים ואביזרים לנגישות מלאה בזמן העבודה, סרגל זוויות מדויק, מסרטי עץ לחיתוך ולסימון, עיפרון נגרים לסימון, מחדד עיפרון נגרים, חולץ מסמרים, מכשיר השחזה, מכשירי חיתוך וניסור, מברגה ועוד. מומלץ בשלב הראשוני להעדיף את כלי העבודה הידניים על פני אלה החשמליים, לקבלת התחושה, לרמת דיוק גבוהה יותר ולבטיחות מלאה.
  3. מחסן עצים– הציוד המתכלה החשוב ביותר עבור נגר מתחיל ועבור כל נגר למעשה, הוא העץ. העצים מגיעים בפרופילים שונים, בניהם פלטות עצים מסוגים שונים ובמידות שונות, קורות עץ ארוכות ופרופילים בתצורות שונות. מומלץ ליצור קשר כבר בתחילת הדרך עם מחסן עצים מקומי, בעל מגוון סוגי עצים, יכולות חיתוך והתאמת הפרופילים ברמה גבוהה וכמובן במחירים נוחים ושירות מצוין. מחסן עצים יספק גם שירותי הובלה, למקרים של רכישות גדולות וכמות גדולה של עצים, שלא תרצו או תוכלו לשאת ברכב הפרטי. במקום דוגמת מחסן עצים תוכלו גם לקבל ייעוץ והכוונה אודות העץ המתאים לכל צורך, אפשרויות החיבור והכלים השונים המתאימים לצורך ביצוע עבודה איכותית ובטוחה.
  4. תכניות- עבודת נגרות מתחילה בתכנון מוקפד. בשלב הראשוני מומלץ שלא להתחיל עם פרויקטים גדולים ומסובכים, כי אם להתנסות בתכנון ויישום של מוצרים קטנים דוגמת שרפרף, מדף ומוצרים בעלי חיבורים מועטים ופשוטים יחסית. כל עבודה תתחיל בתכנון שיכלול שרטוט מדויק המפרט מידות, עובי, משקל, סוג חומר, סוגי פרופילים ועוד.
  5. סדנאות נגרות- למתחילים וחסרי כל ניסיון מומלץ להתחיל את התהליך בסדנאות נגרות, אשר מספקות את הכלים הראשוניים ואת הידע הבסיסי הראשון בעבודה עם עצים. ניתן למצוא סדנאות כאלה ברחבי הארץ בבתי מלאכה פרטיים, החל מסדנאות בנות שעות אחדות וכלה בסדנאות וקורסים שאורכים מספר ימים. ליווי מקצועי עשוי לסייע מאוד בתחילת הדרך ולספק כלים יישומיים יעילים להמשך הדרך.
  6. לא להתייאש- עבודת הנגרות אינה עבודה פשוטה, דורשת תכנון, דיוק ועבודה פיזית מאומצת לעתים. לא מן הנמנע שתמצאו עצמכם לאחר התכנון, הניסור וההברגות מתקשים להגיע למוצר המוגמר, תוהים מדוע דלת הארונית אינה נסגרת כמתוכנן או מדוע שולחן הקפה אינו מצליח לשאת בבטחה את כוס הקפה. כישלונות הם חלק מן הדרך ורצוי לראות בהם שיעורים להצלחות שעוד יגיעו.

ציוד בטיחות

עבודת הנגרות עשויה להיות מסוכנת ומחייבת נקיטת משנה זהירות, כמו גם שימוש בציוד בטיחות מתאים. עבודת הניסור עשויה להביא לשאיפה של שבבים ונסורת ולפגיעה נשימתית, לחדירת שבבים אל העין ופגיעה בה, אדי הצבע הרעילים מסכנים את מערכת הנשימה ואפילו הפטיש והמסמר טומנים בחובם סיכון לאצבע נפוחה ושבר לא מתוכנן.

כל אללו אינם באים לגרום להסתייגות או להימנעות כמובן, וניתן לעסוק בנגרות כתחביב או כמקצוע, תוך שמירה על בטיחות במספר אמצעים וכלים:

משקפי מגן לעיניים- משקפי מגן לעיניים נועדו להגן על העיניים מפני דירה של שבבים, נסורת, מסמר שקפץ בהפתעה מן השולחן ולמעשה כל מפגע אחר בזמן העבודה. חשוב לבחור במשקפי מגן איכותיים, בעלי משקף רחב שמאפשר ראייה מטיבה, אולם גם אוטם את העין מכל צדדיה, נצמד היטב לראש ואינו מותיר מקום למעבר של אבק או שבבים. ניתן למצוא משקפי מגן אופטיים מעולים ויעילים ועמידים לשימוש ממושך.

מסיכת פה ואף- מסיכת הפה והאף מיועדת לשימוש בזמן ניסור ומיועדת להגם על מערכת הנשימה מפני חדירת שבבי נסורת מסוכנים. קיימות בשוק מסיכות הכוללות פילטר אשר מסנן את כל אלה ומגינות בצורה מיטיבה על הפנים ומערכת הנשימה גם יחד. ניתן למצא גם מגן פנים שקוך רחב המעניק הגנה על הנשימה ועל העיניים גם יחד.

נעלי עבודה- העבודה עם עצים עשויה לכלול שימוש בפריטים כבדים או חדים, כאשר קיימת סכנת נפילה ופגיעה בכפות הרגליים. נעלי עבודה מקצועיות יספקו אחיזה טובה ועמידה נוחה, לצד הגנה ובטיחות על כף הרגל, באמצעות נעל העמידה לחומרים ולמשקלים, ומגנה על הרגל מפני נפילה של מכשירים, ציוד, פלטת עץ כבדה או כל דבר אחר.

כפפות עבודה- כפפות עבודה נועדו להגן על כפות הידיים מפני מפגעים שונים, שריטות ופצעים שעשויים להיווצר בזמן העבודה, חדירה של שבבים ואחרים. חשוב לבחור בכפפת עבודה נוחה לעבודה ושאינה מגבילה את הלובש אותה. כפפות המתאימות לעבודות נגרות הן כפפות דקות יחסית, הנצמדות לכף היד בנוחות, ועשויות מחומרים איכותיים ועמידים שמגינות על כף היד בזמן העבודה בצורה המיטבית ביותר.

 

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של טיפים לנגר המתחיל

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp