לא תאמינו מה עושים היום מבמבוק

במבוק זהו אחד הצמחים המדהימים ביותר שיש, ולו רק בגלל שהוא משמש תרבויות ברחבי העולם, כבר אלפי שנים, בדרכים שונות ומגוונות. ככל שהזמן חולף אנו רואים יותר ויותר מוצרים ויישומים חדשניים של במבוק, כחלופה בת קיימא לעץ, מוצרים שאולי אפילו לא ידעתם שקיימים. מעבר לכך, לבמבוק יש כמה יתרונות בהשוואה לעץ המסורתי.

אילו מוצרים עשויים מבמבוק?

אילו מוצרים ניתן לייצר מבמבוק? זו השאלה הראשונה שאנשים שואלים, כאשר התשובה פשוטה: כל מוצר שאפשר להכין מעץ, אפשר גם להכין מבמבוק. אך לעומת עצים, היתרון של במבוק הוא שהוא גדל מהר להפליא כך שניתן לקצור אותו על בסיס שנתי, מבלי לפגוע ביער וללא הצורך לחדש את המטע.

כיום ישנם בשוק אלפי מוצרי במבוק וכל יום מתווספים שימושים ויישומים חדשניים. מחומרי בניה, דרך מזון ותרופות, כלי נגינה, פתרונות גידור, כלים, סלסלות ועד אפילו תכשיטים ומוצרי מזון. לכן שאלה טובה יותר תהיה: אילו מוצרים לא ניתן להכין מבמבוק?

במבוק בענף הבניה

אחד השימושים הפופולריים ביותר לבמבוק הוא עיצוב הבית והחצר האחורית. לאורך השנים באזורים רבים באסיה השתמשו בבמבוק לריצוף, וכיום המגמה הזאת הולכת וצוברת תאוצה גם במערב. בעוד שבמבוק שימש כחומר בניין במשך מאות, אם לא אלפי שנים, כיום משתמשים בו יותר ויותר ברחבי העולם עבור בניית פרגולות, דקים, גדרות ופתרונות ריהוט מסוגים שונים.

אם בחרתם בבמבוק עבור הדק שלכם, תוכלו ליהנות ממנו לזמן רב, כל עוד תקפידו על חידוש דקים מקצועי אחת לתקופה, מה גם שישנם זנים רבים של במבוק, מה שמאפשר לכם להתאים את התוצר הסופי לסגנון העיצוב של הבית וחלל החוץ.

ברחבי העולם אפשר גם למצוא בתי במבוק מקסימים, חומר גלם זה מאשר אפשרויות משחק רבות ובידיים הנכונות, התוצאות מדהימות ביותר. כמו כן, יצרנים רבים יוצרים סוגים שונים של תריסים ווילונות המיוצרים מבמבוק וכך מכניסים נגיעה של הטבע לחללי פנים וחוץ.

כלי נגינה מבמבוק

במבוק משמש ליצירת כלי נגינה כבר אלפי שנים. בתחילת הדרך ייצרו ממנו כלי הקשה, אך בהמשך החלו לייצר ממנו גם כלי מיתר וכלי נשיפה. צורתו החלולה הופכת אותו לבחירה הטבעית והברורה מאליו לייצור חלילים מסוגים שונים, אך בגלל תכונות התהודה המעולות שלו ניתן להשתמש בו גם עבור כלי נגינה מודרניים כמו גיטרות.

למעשה, הרשימה של כלי נגינה שאפשר לייצר מבמבוק ענקית והוא יהיה בחירה מעולה עבור קסילופונים, מקלות גשם, סיטאר, קסטנייטות, פעמונים, כינורות, מקלות תופים, דידג'רידו, משרוקיות, חצוצרות ועוד כלי נגינה רבים נוספים.

חידוש דקים

 

בדי במבוק וטקסטיל

בשנים האחרונות פותחו טכנולוגיות מתקדמות אשר מאפשרות להשתמש בסיבי הבמבוק לייצור מגוון גדול של בדים ומוצרי טקסטיל. כך שכיום זה לא נדיר למצוא שמיכות, מצעים, טיטולי בד, חולצות, גרביים, מכנסיים, תחתונים, כיסויי מיטות, ווילונות ומזרנים שמיוצרים מבמבוק.

לבמבוק יש תכונות אנטי מיקרוביאליות טבעיות, יכולת ספיגה טובה וייבוש מהיר ותכונות נוספות שהופכות אותו לבחירה מעולה עבור בדים ומוצרי טקסטיל, ולאפשרות מועדפת ואיכותית. במבוק מציע פתרונות רבים לתחום הנדסת הטקסטיל, במיוחד כאשר חושבים במונחים ברי קיימא. מה גם שזהו משאב מתחדש המניב פי 50 סיבים לדונם, לעומת כותנה.

עיסת במבוק ונייר

בסין נוהגים להשתמש בסיבי במבוק לייצור נייר עוד מימי קדם, אך בשנים האחרונות הבמבוק הפך לחומר גלם חשוב בתעשיית הנייר בשל המחסור במשאבי העץ. לנייר שמיוצר מבמבוק יש מדד קריעה גבוה בדומה לנייר המיוצר מעץ, אך תכונותיו נשארות יציבות לאורך השנים לעומת התכונות של הנייר המסורתי, שעשויות להתדרדר עם הזמן. כמו כן כדי לייצר נייר מבמבוק אפשר להשתמש בפחות כוח וכימיקליים, מה שהופך את תהליך הייצור שלו לידידותי יותר לסביבה.

כיום ניתן לייצר מבמבוק כוסות נייר, מגבות נייר, נייר טואלט, קרטון, דפים, כלים לשימוש חוזר ועוד.

מגוון רחב של מוצרים ידידותיים לסביבה

לאור העובדה שהשימוש בבמבוק הרבה יותר ידידותי לסביבה, המון יזמים משתמשים בו כדי להציע פתרונות יומיומיים הרבה יותר אקולוגיים לשימוש כמו למשל מברשות שיניים. מברשות שיניים מבמבוק הפכו להיות מצרך מבוקש, ורבים עוברים להשתמש בהן במקום מברשות שיניים מפלסטיק. מעבר לכך משתמשים בבמבוק לייצור קשיות, כלי אוכל חד פעמיים ויותר אקולוגיים, מברשות שיער ומסרקים, קרשי חיתוך, מלחיות, קולבים, סכו"ם, סלים, כלי אידוי, חכות דייג, מחצלות, מושבים לאסלה, ואפילו חיתולים לתינוקות.

תכשיטים ואביזרים במבוק

עוד שימוש ייחודי בבמבוק, הוא עבור תכשיטים ואביזרים. מעצבי תכשיטים רבים החלו ליצור תכשיטים עם חומר הבמבוק הרבגוני. כיום תוכלו למצוא המון עיצובים מיוחדים של עגילי במבוק, שעונים, משקפי שמש, כובעים, תיקי צד, מטריות ואפילו עקבים של נעלי עקב.

אין ספק שהמראה של הבמבוק מאד מיוחד ומוסיף נגיעה טבעית לכל עיצוב. לכן אם אתם חובבי במבוק, תוכלו לבחור באינסוף מוצרים אופנתיים ומעוצבים שישדרגו כל לוק.

רהיטי פנים וחוץ

כבר המון שנים שמשתמשים בבמבוק לייצור רהיטים ואביזרים לבית שמתאימים גם לחללי פנים וגם לחללי חוץ. רהיטי במבוק מתאימים לסגנונות עיצוב שונים, החל במודרניים ועד יותר כפריים. אפשר לשלב אותם על הדק שלכם בחוץ, או בתוך הבית ולהוסיף טאץ' חמים ומיוחד לכל חלל מכל סוג.

שרפרפים, שולחנות צד, כסאות, שולחנות, מערכות ישיבה, מנורות, מדפים, שידות לילה, כסאות נדנדה ואפילו מיטות שמיוצרות מבמבוק שהן ללא ספק גולת הכותרת של כל חדר שינה.

במבוק ואלקטרוניקה

למרות שבמבוק הוא חומר טבעי ועל פניו לא נדמה שיש קשר בינו לבין עולם האלקטרוניקה, למעשה גם לתחום הזה הוא נכנס די בקלות עם שפע של עיצובים מיוחדים למוצרי אלקטרוניקה מסוגים שונים. כיום תוכלו להתחדש במגן לנייד החכם שלכם מבמבוק, בעכבר למחשב, ברמקולים מעוצבים לבית, שעון דיגיטלי, מטען אלחוטי, מחשבון מבמבוק ומוצרים דומים נוספים.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של לא תאמינו מה עושים היום מבמבוק

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

הודעה חשובה!

ביום שלישי 11/6 (ערב חג שבועות) יפעלו סניפי עץ ועצה עד שעה 13:00.
ביום רביעי 12/6 (חג שבועות) יהיו הסניפים סגורים.

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp