איך תהפכו את החצר למקום כיפי

בית עם חצר וגינה הוא חלומם של רבים. אין כמו לחיות בבית צמוד קרקע עם חצר ירוקה שתוכלו לשהות בה בכל שעה פנויה ולספוג מן הרוגע שהיא מקרינה. עם זאת, כדי שהחצר תמצה את מלוא הפוטנציאל שבה ותהיה עבורכם פינה קסומה אמיתית כדאי להשקיע. אין צורך להשקיע הרבה מאוד אך ישנם דברים קטנים שיהפכו אותה מחלקו החיצוני של הבית לחלק רב משמעות. איך להפוך את החצר למקום כיפי באופן שיאפשר לכל אחד מבני הבית ליהנות ממנו?

כמה טיפים:

  • חלקו את החצר לאזורים: גם אם החצר אינה גדולה, עדיין חלוקתה לאזורים מוגדרים תאפשר לכל אחד מבני הבית ליהנות ממנה בצורה המתאימה לו. אזור עם דשא סינטטי, גם אם מצומצם, ייתן לילדים אזור משחק כיפי. אפשר גם לשים על הדשא מתקני משחק כמו בית קטן, נדנדה, טרמפולינה וכו', תלוי כמובן בגיל הילדים. חלק אחר של החצר הפכו לגינה קטנה עם צמחי נוי, פרחים ואפשר גם לשתול ירקות ותבלינים. פינה אחרת הגדירו כאזור ישיבה בו תוכלו לשבת עם כוס קפה ולראות את הדבר היפה שיש לכם ממש מחוץ לבית.

 

  • פינת ישיבה מושקעת: בהמשך לאזור המוגדר כפינת ישיבה, היום ישנן אפשרויות רבות לעיצוב פינת הישיבה. ניתן לבחור בפשוט ולשים שולחן קטן עם שני כיסאות, מה שייצור פינת ישיבה מינימליסטית אך חביבה. ניתן להשקיע בריהוט גן, תחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות. היום ישנו ריהוט גן שאינו נופל במראה ובפינוק שהוא נותן מריהוט הבית. אפשר לקנות ספה, כורסה, קונכייה שמיד תיתן תחושה של חופשה אקזוטית. ישנם עיצובים מגוונים וסגנונות שונים לשולחן. ניתן לבחור כאמור שולחן עץ קטן ופשוט ואפשר גם לבחור שולחן גדול יותר.

 

  • פרגולה מעץ: פרגולה מעץ היא פריט המשלב בין פרקטיות ונוחות לבין עיצוב ויופי. פרגולה באופן כללי נוחה מאוד להגדרת אזור הישיבה ונותנת תחושה נוחה וחמימה. בחורף היא מגנה מפני הגשם כך שתוכלו ליהנות מהחצר והגינה גם בימים כאלה. ישנם סוגים שונים של פרגולות כולל ממתכת, אך פרגולה מעץ היא הפרגולה הקלאסית. אם סגנון העיצוב בחצר שלכם הוא בעיקר מודרני, גם פרגולה העשויה מעץ יכולה להשתלב בו היטב, במיוחד פרגולה תלויה, שהיא למעשה גגון מעץ ללא עמודי תמיכה. גם חיפוי הפרגולה יכול לעשות את ההבדל בין עיצוב כפרי למודרני כאשר חיפוי פלסטי מתאים לסגנון מודרני לעומת הבמבוק שמתאים לסגנון כפרי. אם אתם אוהבי סגנון כפרי ניתן ליצור סוכת גפנים ולבחור בפרגולה העשויה עץ גושני.

 

  • תאורה מחמיאה לחצר: תאורה היא חלק חשוב בחצר. עם תאורה נכונה ומתאימה תהפכו את השהות בחצר בערב ובלילה למהנה ומלאה בקסם. שלבו בין תאורת הצפה, שהיא תאורה בעוצמה חזקה המאירה את החלל לתאורת אווירה. תאורת אווירה יכולה להיות עם גופי תאורה מעניינים או להיפך- להיות נסתרת מהעין ורק להאיר על נקודות כמו צמח מסוים או פריט דקורטיבי. כדאי לשלב בין תאורה על פני הקרקע, תאורה תלויה או מוצמדת לקיר לבין תאורה שקועה. מומלץ לסמן את שביל הכניסה או שבילים בתוך החצר אם ישנם באמצעות פנסים בעלי עיצוב מעניין כמו פנסי רחוב, לפידים או עמודי תאורה.

 

  • שלבו בין חומרים שונים: כדי ליצור עניין, שלבו בין חומרים בעלי טקסטורות ומראה שונה. ניתן באזור מסוים לשים טוף שאינו יקר אך תורם לעיצוב וגם יש לו טקסטורה נחמדה. באזור אחר שלבו חלוקי נחל. הריצוף יכול להיות דק אמיתי מעץ או דמוי דק, תלוי עד כמה אתם רוצים להתחבר למקור, וניתן לבחור גם סוגים שונים של עץ בהתאם לגוון שמתאים, מחום כהה דרך אדמדם ועד חום בהיר ולבן. אפשר לשלב גם אבן שנותנת תחושה טבעית אך קרה לעומת העץ שהוא טבעי ומקרין חמימות.

 

  • צמחיה מסוגים שונים: צמחיה הופכת את החצר למעניינת וצבעונית. ישנם סוגים שונים של צמחיה שלכל אחד מהם יכולים להיות תפקידים נוספים. צמחים מטפסים או שיחים גבוהים מתאימים ליצירת הפרדה ותחושת פרטיות. אם ישנה גדר שתלו לאורכה שיחים מטפסים שישתרגו עליה ויצרו גדר חיה. כדאי לשתול מטפסים חזקים ועם עלים צפופים. באזור מסוים שתלו תבלינים או ירקות שנותנים הרבה מאוד סיפוק ומשמעות לגינה. גם עציצים עם שלל צמחים ופרחים יתנו תחושה כיפית. מומלץ להטמין בכל עציץ או באדמה גם פקעות שיתעוררו בעונה המתאימה ויפתיעו אתכם עם פריחה מקסימה בכל פעם מחדש.

 

  • אלמנט המים: אם אתם רוצים ליצור אוירה רגועה של ממש שלבו את אלמנט המים בחצר. אם יש מקום ואמצעים לבריכה קטנה עם צמחי מים וחלוקי נחל סביבה הדבר כמובן ייצור קסם אמיתי אך ישנן דרכים אחרות לשילוב מים כמו מסלעה קטנה עם מים זורמים, מזרקה קטנה ועוד.

 

  • לאוהבי הבישול והאירוח- הוציאו את המטבח החוצה: אם מבחינתכם החצר היא מקום האירוח האולטימטיבי, ואתם חובבי בישול ואירוח, ניתן להפוך את החצר למקום אירוח נהדר. היום ישנם מטבחי חוץ שמספקים לכם את כל האמצעים לבשל ולהכין אוכל בחצר ויחסכו לכם את הטרחה של הוצאת האוכל החוצה. אין כמו ארוחה עם אנשים שאתם אוהבים אשר יאכלו את האוכל הטעים שאתם מכינים ממש תוך כדי אירוח, מה שהופך לחלק מהחוויה. פינת אירוח עם שולחן נוח, כסאות ותחת פרגולה מעץ כיפית יביא אליכם את האורחים יותר ממה שציפיתם (שלא תגידו שלא אמרנו…)

לסיכום, חצר היא אזור שאמור להיות חלק בלתי מנפרד מהבית ויכול לכלול את כל האלמנטים להעברת זמן בכיף, בין אם קריאת ספר רגועה עם כוס קפה, טיפול בגינה ובצמחים או משחק והוצאת אנרגיה.

מחפשים פרגולה מעץ או כל אלמנט אחר מעץ? אנו בעץ ועצה עומדים לרשותכם בכל שאלה או בקשה

0/5 (0 Reviews)

תמונות של איך תהפכו את החצר למקום כיפי

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp