בית על העץ לילדים- איך תגשימו את החלום

הילדים שלכם אוהבים את הגובה? מחפשים כבר את המקום שיוכלו לברוח אליו קצת בלי קריאות של אמא או אבא והצקות של האחים הקטנים (וגם הגדולים..)? בית על העץ הוא פתרון מעולה. אם יש לכם גינה עם עצים חזקים, עם גזע עבה וגם ענפים עבים שיוכלו להחזיק משקל של בית מעץ בתוספת הילד או הילדים שלכם כל מה שצריך לעשות הוא לקנות עץ במקום המתמחה בתחום, להפשיל שרוולים וקדימה לעבודה. חשוב להתייחס לבית על העץ כאל בית לכל דבר, גם אם במידות קטנות. אז ממה מתחילים ואיך ממשיכים? כמה שלבים חשובים.

חיפוש של העץ המתאים

כאמור, לא כל עץ יכול להכיל ולשאת עליו את המשקל הלא תמיד קל של בית עץ יחד עם ילד אחד וגם יותר, כי תראו שעם הזמן בית העץ יהפוך להיות מקום מפגש קבוע והילדים שלכם והחברים יהפכו להיות "ילדי העץ", ממש  כמו בתוכנית ובספר. העץ צריך להיות עץ בוגר שכבר נמצא כמה שנים טובות במקום. עם גזע וענפים רחבים וחזקים שיוכלו לשאת את המשקל וגם הגישה או התנועה בבית העץ תהיה נוחה. כדאי שהענפים יהיו רחוקים מספיק מהאדמה אך לא גבוהים מדי.

ריכוז החומרים

בבניית בית עץ אפשר לשלב בין בולי עץ או קרשים חזקים ובמצב טוב שאתם מוצאים בשטח ויוכלו לשמש לבניה לבין בולי עץ או קרשים קנויים כי סביר שלא תמצאו כמות בולי עץ מספיקה. קניה במקום שעץ היא ההתמחות שלו כמו עץ ועצה תיתן לכם ערך מוסף גם ביעוץ ובחירת העצים המתאימים ביותר למבנה הבית וגם לסביבה שלכם, למספר הילדים שצפויים להיות בבית העץ וכו'. עצים לפרגולות יכולים להתאים גם לבניית בית עץ ויש סוגים שונים של עצים הנבדלים זה מזה בקושי שלהם, בגוון, ובמבנה. אפשר לבחור עץ גושני, עץ דו שכבתי או רב שכבתי, מעץ המלוק, סידר ועוד. במקום ימליצו לכם מהו העץ המתאים ביותר.

תכנון הבית

נכון, זהו לא בית מגורים עם מבנה מורכב אך עדיין הוא צריך להיות מתאים בגודל ולהיות חזק מספיק כדי לשאת את המשקל, להיות ממוקם על העץ כמו שצריך ולהיות חזק ועמיד. צריך גם לקחת בחשבון שהילדים גדלים עם הזמן, ואם כבר השקעתם בבניית בית עץ, אתם רוצים שלילדים יהיה בו מקום לכמה שנים… לכן תכננו את הבית בהסתכלות קדימה. השטח של בית עץ הוא בד"כ כ 3 מ"ר והגובה בסביבות 1.50 מ'. עדיין כדאי להתייעץ עם מישהו שמבין בתחום, במיוחד כשהבית הוא על העץ ולא על הקרקע.

לנקות  ולסדר את הסביבה

כדי שלילדים יהיה נוח להגיע אל העץ ולטפס למבצר שלהם צריך שהאזור יהיה מפונה ונגיש. חשוב לפנות את הסביבה הקרובה לעץ מקוצים, אבנים או שיחים שמפריעים לגישה. שיחים או אבנים  הם מקום המסתור של בעלי חיים שאתם פחות רוצים שהילדים שלחכם יפגשו בדרך אל הבית כמו נחשים למשל. לכן עשו את הפינוי בזהירות וכדאי לבחור מקום לא פראי מדי אלא יחסית מסודר. אם מדובר על הגינה שלכם, בחרו עץ שנמצא באזור היותר מסודר ולא בחלק האחורי של הבית שאף אחד לא טורח לסדר. אם העץ בחורש קרוב, בחרו חלק שיהיה יחסית מסודר ומפונה.

קדימה לעבודה

אחרי תכנונים, איסוף וקניית עצים וסידור הסביבה הגיע הזמן להתחיל בבניה. הבסיס הוא מספר בולי עץ חזקים שיהוו את הבסיס ואליהם תחברו את הקרשים שישמשו לרצפה. את קירות הבית מכינים בנפרד ומחברים כל קיר לבסיס. כדאי מסביב לבית ליצור מרפסת דק קטנה עם מעקה עץ למניעת נפילות ובכלל שיהיה נוח יותר. חשוב להשתמש בכלים שונים כדי ליצור עיגון לבית, שיהיה מחובר היטב לעץ עליו הוא בנוי ולא יקרוס. בניית הבית יכולה להיות חוויה משותפת. שתפו את הילדים בעבודה בהתאם לגילם ויכולתם. הם יכולים לקחת חלק בצביעה, בתכנון הבית, מדידות וסימונים. כלי העבודה שתצטרכו למהלך הבניה הם פטיש ומסמרים, פלס, ברגים ומברגה, מקדחה. כדאי לקרוא הוראות מפורטות לבניית בית על עץ לפני שמתחילים.

לצפות בנוף מלמעלה

כדי שהילדים ירגישו בבית אמיתי, יוכלו לצפות בנוף וגם ירגישו מוגנים כדאי גם להתקין חלונות. שלב נוסף הוא חיזוק הקירות והתקנת תמיכה להם כדי שיהיו בטוחים וחזקים מספיק למשחק של הילדים והישענות עליהם בלי לחשוש.

עיצוב  הבית

גם בבית עץ תוספות קטנות יכולות לעשות את ההבדל בין בית בסיסי למקום שהוא באמת בית החלומות. אם יש לכם ריהוט שלא ממש צריך, כמובן ריהוט בסיסי קל משקל ולא מעבר- הביאו לבית. אפשר להתקין ערסל או נדנדה ליד העץ, להביא פוף או הדום לשבת עליהם. כדי שהגישה תהיה נוחה התקינו סולם חבלים או אפילו אפשר להשקיע יותר בסולם עץ שיהיה נוח לטיפוס. אם אתם רוצים עוד שדרוג, אפשר גם להתקין מגלשה מעץ. הכל באמת פתוח ונתון לדמיון שלכם ושל הילדים אך כל דבר חשוב לעשות בהתייעצות. גם הסולם וגם המגלשה צריכים לעמוד בעומס כך שגם כאן חשוב לבנות אותם כמו שצריך. אפשר גם לקנות מוכנים, בכ"ז את רוב העבודה עשיתם בעצמכם.

להזמין את כולם למסיבת פתיחה

טוב, לא התכוונו שכל המשפחה, כולל סבים וסבתות יטפסו עכשיו על הסולם בדרך אל בית העץ אבל אפשר לעשות מסיבה של הילדים עם חברים טובים לחנוכת בית מהסרטים. אין ספק, בית על עץ הוא חלום של רבים. זהו גם משהו משותף לכם ולילדים שלכם. אם תמיד רציתם בית על עץ ולא הייתה אפשרות, עכשיו זה הזמן להגשים גם את חלומם של הילדים וגם חלום ילדות ישן שלכם על הדרך תוך זמן איכות משותף עם הילדים מחוץ למסך. יש יותר טוב מזה?

0/5 (0 Reviews)

תמונות של בית על העץ לילדים- איך תגשימו את החלום

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

הודעה חשובה!

ביום שלישי 11/6 (ערב חג שבועות) יפעלו סניפי עץ ועצה עד שעה 13:00.
ביום רביעי 12/6 (חג שבועות) יהיו הסניפים סגורים.

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp