מה צריך לדעת לפני שמזמינים פרגולה?

כדי שיהיה ניתן לשבת בנוחות בחצר או במרפסת מבלי להיות מושפעים ממזג האוויר, בין אם זהו גשם, רוח או שמש, אמצעי הצללה הוא חשוב. אחד מאמצעי ההצללה הפופולאריים ביותר אשר משרת אתכם היטב וגם מוסיף לעיצוב הוא פרגולה. בעבר על מנת להתקין פרגולה היה צורך בהיתר בניה, ממש כמו הוספת מרפסת או סגירת מרפסת לחדר. לפני מספר שנים בוטל אותו חוק. מאז רבים בונים פרגולות, עם דגש על פרגולות עץ בחצר, בגינה או במרפסת. מה חשוב לדעת לפני שמזמינים ובוחרים פרגולה?

יתרונות של פרגולת עץ על פני פרגולות אחרות

כאשר מדמיינים פרגולה המראה שעולה הוא של פרגולת עץ. פרגולה העשויה מעץ שהוא חומר טבעי וחמים משתלבת היטב  עם האווירה שנרצה ליצור בגינה או במרפסת, אווירה של  חופשה בצימר. אמנם יש היום גם פרגולות מתכת המתאימות למעוניינים במראה מודרני והייטקי אך עדיין פרגולות עץ מובילות. יתרון בולט של העץ על פני האלומיניום מלבד המראה הטבעי הוא המחיר. פרגולות אלומיניום הן יקרות יותר באופן משמעותי ולכן העץ נשאר החומר הפופולארי ביותר. בנוסף עץ הוא חומר חזק ועמיד אך ישנה גמישות רבה עם עץ וסוגים שונים של פרגולות שניתן לבנות בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם ולבחור את סוג העץ המתאים ואת צורת העיבוד, החל מעיבוד מינימלי שיוצר מאה כפרי ומחוספס ועד עיבוד משמעותי יותר למראה עדין ונקי.

למה יש לשים לב עם פרגולות מעץ?

העובדה שהעץ הוא חומר טבעי מהווה יתרון גדול אך גם יש בו חסרונות, או ליתר דיוק נקודות שיש לשים לב אליהן. חומר טבעי מגיב לתנאי חום, קור ולחות ובהתאם לכך גם מתכווץ ומתרחב. כך קורה עם עץ ולכן מומלץ לתחזק אותו על בסיס קבוע. לא מדובר בהתעסקות לעיתים קרובות אלא פעם בשנה לשים לב אם יש צורך ללטש, לצבוע בשכבת מגן או למרוח שכבת חומר איטום כמו זפת למניעת חדירת מים ורטיבות. נקודה נוספת שיש לשים לב עוד לפני הזמנת הפרגולה הוא לוודא שהעץ עבר טיפול נגד שריפות. עץ הוא חומר דליק אך טיפול פשוט שעוברות קורות העץ מונע את היותן דליקות. מומלץ גם לבחור עץ אשר עבר חיטוי ושימור שימנע היווצרות ריקבון.

מיקום מתאים לפרגולה

כדי שהנאתכם בישיבה תחת הפרגולה תהיה שלמה כדאי לבחור מיקום אשר בו אפקט ההצללה יהיה מקסימלי וממושך ככל שניתן. אמנם זוויות קרני השמש משתנות במהלך היום אך עדיין ישנם מקומות בחצר בהם ההצללה תסייע פחות ומקומות בהם ההצללה תהיה אפקטיבית מאוד ואת קרני השמש נרגיש לזמן קצר מאוד או בכלל לא…

סוגים שונים של פרגולות

כאמור, האבחנה הראשונה היא החומר ממנו עשויה הפרגולה באופן כללי: עץ, אלומיניום או פלסטיק. פרגולות מעץ הוא עולם שלם ויש בו סוגים שונים של פרגולות השונות זו מזו מבחינת אופן עיבוד העץ וסוג העץ:

  • סוגי עצים: סוגי העצים המשמשים לבניית פרגולה שונים זה מזה בגוון, במידת הקושי ובהתאמתם למזג אויר כזה או אחר. סוג מוכר הנחשב איכותי וחזק הוא הסידר (ארז). לארז צפיפות וחוזק גבוהים אך משקלו נמוך ביחס לחוזקו ובכך היתרון שלו. גווני העץ יכולים להיות אדמדם וגם חום צהבהב. יתרון נוסף של עץ זה הוא חומרים דוחי מזיקים שהוא מכיל באופן טבעי. הסידר מתאים מאוד למראה חמים וטבעי אך מודרני. עץ נוסף בו משתמשים כעץ גושני הוא המלוק. בגווניו מזכיר המלוק עץ אלון אך הוא חזק ועמיד יותר. הטקסטורה שלו גסה וכוללת סדקים וחספוס המתאימים למראה כפרי. סוג עץ אחר המעניק מראה כפרי ויוקרתי הוא עץ דוגלס פייר שהגוון שלו הוא אדמדם עד ורדרד כך שגם הוא מקנה אווירה כפרית וטבעית.
  • סוגי עיבוד וחיתוך: את מראה הפרגולה לא יקבע רק סוג העץ אלא גם כיצד עובד ונחתך. אחד הסוגים המוכרים הוא פרגולה מעץ גושני. עץ גושני הוא עץ חזק אשר נחתך לקורות מסיביות והעיבוד שלו הוא מינימלי. עץ גושני מאפיין את המראה הכפרי הקלאסי ופרגולה כזו היא בעלת חוזק, עוצמה ומסיביות ומחזיקה למשך שנים. סוגי העץ בהם עושים שימוש הם שונים: אשוח לבן, המלוק, דוגלס פייר, סידר ועוד. עיבוד אחר הוא עץ דו שכבתי הנותן מראה מודרני ונקי יותר. לעומת עץ גושני, כאן מדובר על קורות עץ חתוכות שיכולות להיות בגדלים שונים ולא תלויות בגודל גזע העץ. גם המרקם אחיד יותר. מראה נקי ואחיד עוד יותר ישנו לעץ רב שכבתי. עץ רב שכבתי מאפשר גמישות רבה מאוד בבניה.
  • פרגולה תלויה: ישנה אפשרות לבניית פרגולה תלויה. מדובר בעצם על גג עץ בלבד ללא קורות תומכות. כיוון שאין תמיכה של קורות דרוש כאן תכנון מדויק ואישור מהנדס על מנת להתחיל בבניה.

חיפוי לשמירת התנאים הנוחים ביותר

כדי שהפרגולה תשרת אתכם בצורה הטובה ביותר, תגן מפני גשם ורוח ותספק הצללה מלאה, כדאי להתקין גם חיפוי. ישנם סוגים שונים של חיפויים. אחד הנפוצים והמתאימים מאוד למראה העץ הוא חיפוי במבוק. חיפוי במבוק ישנו במידות שונות וגם בעוביים שונים של קני הבמבוק כך שניתן לבחור את המתאים ביותר. חיפוי אחר הוא משרביות העשויות עץ. הן מודולריות וניתנות להתאמה למידות שונות של הפרגולה. הן מספקות הגנה מעולה. חיפוי נוסף הוא חיפוי פלסטי וישנן גם יריעות זפת נדבקות.

מחפשים פרגולה איכותית לחצר או למרפסת? אצלנו בעץ ועצה ישנו מגוון רחב של פרגולות ונוכל גם לייעץ בכל התלבטות

0/5 (0 Reviews)

תמונות של מה צריך לדעת לפני שמזמינים פרגולה?

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp