נזקי מים – איך הם עשויים לפגוע במוצרי העץ שלכם?

נזקי מים מייצרים בכל שנה נזקים הנאמדים במיליוני שקלים, בין אם מדובר בחורף מאוד גשום שעלול לגרום להצפות ובין אם מדובר על ביוב שנסתם, אחד הגורמים הראשונים להיפגע הם מגוון מוצרי העץ השונים – רהיטים, דקים עץ, פרגולות עץ ועוד.

 

ראשית, מהי הפגיעה הצפויה כתוצאה מנזקי מים?

הפגיעה שעלולה להיווצר כתוצאה מנזקי מים היא רחבה, אחת הפגיעות הנפוצות ביותר היא עץ שהתנפח כתוצאה מחדירה של מים לתוך העץ, מה שעשוי לגרום לעיוות בצורת העץ ופגיעה בנראות שלו. אופציה נוספת היא יצירת עובשים שונים שעלולים להתפתח על העץ, כאן מעבר לפגיעה הוויזואלית בנראות וטבעיות העץ – ישנה כבר סכנה בריאותית של ממש. במידה ועובש התפתח על העץ, חשוב לדעת כי הדבר עשוי להוביל במרוצת הזמן לפגיעה בחוזק המבני של העץ ואף להוביל לבלאי מוגבר שעשוי "לפרק" את העץ. במידה ומשטח העץ שנפגע סובל מעובש, יש לטפל בדבר מה שיותר מהר בהנחה ורוצים לשמר את העץ ולהאריך את אורך החיים שלו.

פרגולות עץ

מה הם מקורות המים העלולים לפגוע בעץ?

בגלל שעץ משמש למגוון רחב של יישומים ולא מעט מהם הם שימושי חוץ, העץ למעשה חשוף לאיתני הטבע השונים וביניהם כאמור – גם נזקי מים מסוגים שונים. אם לוקחים את הסביבה בה עץ נמצא בסביבת החוץ המקיפה את הבית, ניתן למנות מבין ה"מזיקים" השונים – גשם, מערכות השקיה שעלולות להתיז מים בכמות גדולה ולפגום בעץ וכמובן שגם נקודות ביוב שעלולות לעלות על גדותיהן ולפגוע בעץ, אם נתקלתם בבעיית ניקוז בביוב שלכם לביובית מומלצת בת"א לחצו כאן.

 

כיצד ניתן להימנע מנזקי מים בעץ?

על מנת להימנע מנזקי מים חשוב ראשית, עוד לפני ההתקנה בפועל, להבין מהי סביבת העבודה שבה העץ אמור להיות. חשוב לבחון תנאים שונים כמו אקלים, קרבה למקורות מים, תדירות ההליכה על המשטח אם מדובר על דק, האם אמורה להיות עליו פעילות בכרוכה בהתזת מים? ועוד. בהנחה ומדובר על משטח דק עץ הנמצא בגינה, או ליד בריכה/מקור מים אחר, ראוי שנחשוב על כך מבעוד מועד ועוד לפני הבחירה בעץ ספציפי נתייעץ עם מומחה שידע לתת פתרון לכך. לאחר שבחרנו את העץ המתאים וניגשנו להתקנה, חשוב לתת לעץ שכבת מגן התואמת את התנאים האקלימיים בו הוא אמור להימצא. לרוב חשוב לבחור בלכה לעץ המונעת חדירה של מים או לכל הפחות מעכבת אותם. אם ידוע שהעץ אמור להיות בסביבה אקלימית קשוחה, מומלץ ליישם על העץ מספר שכבות על מנת להגדיל את ההגנה עליו.

 

לסיכום, ניתן לומר כי בחשיבה נכונה על התאמת העץ ליישום אותו הוא אמור למלא, ניתן להימנע מראש משלל נזקים שעשויים להיגרם מחדירה של מים לעץ. אנו בעץ ועצה מחזיקים צוות רחב של מומחים שידעו להתאים לכם את המוצר המדויק לסוג השטח בו תרצו להתקין עץ מסוגים שונים. ככל שההתאמה מראש תהיה מדויקת יותר לסוג הצורך – כך הסיכוי שהעץ לא יינזק עולה באופן משמעותי – חשבו על זה בפעם הבאה בה אתם רוכשים עץ!

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של נזקי מים – איך הם עשויים לפגוע במוצרי העץ שלכם?

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp