עובדים בעץ? כך תשמרו על הבטיחות שלכם

עבודות בעץ הן עבודות בענף הנגרות אשר מתפרסות על פני מגוון תחומי עיסוק, בניהם: ייצור רהיטים, התקנת פרגולות מעץ, עיצוב הבית באמצעות אלמנטים מעץ דוגמת קירות כוח, עיצוב וייצור של מטבחים, תכנון פנימי וייצור פתרונות אחסון לקרוונים, עבודות תיקונים ועוד.

כל אחת מן העבודות הללו טומנת בחובה סיכונים מקצועיים, כאשר במדינת ישראל מעל ארבע מאות נפגעים בתאונות עבודה מדי שנה. במטרה להימנע מתאונות עבודה מסוכנות, יש להכיר את אופי הסיכונים ודרכי מניעתם, ולעשות שימוש בכל הכלים האפשריים במטרה להימנע מתאונות מסוכנות ומפגיעות מיותרות.

בין גורמי הסיכון:

  • סיכוני פגיעה במערכת הנשימה- עודות עץ כוללות פעולות ניסור אשר יוצרות נסורת ואבק וכן ריבוי חלקיקים באוויר, ומסכנות את העובדים והשוהים בסביבת העבודה בחדירה של שבבים ומזהמים אל מערכת הנשימה.
  • פציעות וחתכים- עבודת הנגרות כוללת שימוש בכלי עבודה חדים, כבדים, עוצמתיים, חשמליים או ידניים. פציעה בשל פגיעה ממסור שרשרת עוצמתי, פטיש כבד, מכונות שיוף והחלקה, כמו גם חדירת שבבי עץ תחת העור בעת העבודה.
  • פנים ועיניים- עור הפנים והעיניים עשויים להיפגע גם כתוצאה מחלקיקים קטנים במיוחד, נסורת ושבבי עץ חדים שעפים במהירות הבזק וחודרים אל העין או על גבי הפנים, ועשויים לגרום לנזקים קלים כדוגמת פצעים ושריטות, ואף כבדים דוגמת פגיעה בקרנית העין או עיוורון.
  • ציוד כבד- עבודות עץ ונגרות הן גם עבודות עם ציוד כבד, קורות עץ ופרופילים כבדים במיוחד, מכשור וכלי עבודה. עבודה עם ציוד כבד יוצרת סיכוני נפילה ופגיעה בשל נפילת ציוד על העובד.
  • סיכוני גובה- מגרים אשר עוסקים בהתקנת מטבחים, התקנת פרגולות מעץ והתקנות פרופילים ופתרונות מעץ בגובה אשר עולה על שני מטרים מן הקרקע, הם עובדים אשר מצויים בסיכון סכנות גובה, בין אם הם עובדים על גבי סולם, באמצעות במות הרמה או מנופים.

 

כיצד מתמודדים עם סיכונים בעבודה ונמנעים מפגיעות?

הדרכות

הדרך החשובה והיעילה ביותר להתמודד עם סיכוני פגיעה בעבודה היא באמצעות מודעות, מה שמחייב כל עובד בתעשיות יצרניות, לרבות עבודות עץ, בהדרכת בטיחות בעבודה אשר מפרטת את הסיכונים, דרכי ההתמודדות אתם ואפשרויות המיגון.

קיימות חברות מקצועיות במשק המספקות הדרכות בטיחות בעבודה, בהתאמה לכלל הסיכונים האפשריים, ובהתאם לתעשייה. בעבור מתקיני פרגולות מעץ, מטבחים ועובדים אחרים המבצעים התקנות ותיקונים בגובה, קיימת הכשרה והדרכה ייעודית המתמקדת בסיכוני העבודה בגובה ובמיגון המתאמים לכך.

הדרכה כזאת היא הדרכת חובה על פי חוק כאשר מדובר בעובדים בחברות ובמפעלים, אולם הנגר החובב אינו מחויב בהדרכה כזאת. ויחד עם זאת, למי שבחר להפוך את הנגרות לתחביב פעיל, מומלץ לעבור הדרכת בטיחות באופן כעצמאי, ולהכיר את סיכוני העבודה.

 

ציוד מיגון

כל עבודה יצרנית, ובעיקרן עבודות נגרות ועבודות בגובה, מצריכות שימוש בציוד מיגון, הן למניעה של תאונות עבודה, והן לצמצום הנזק והגנה על העובד במקרה של התרחשות תאונה כזאת. ציוד המיגון נחלק לשתי קטגוריות:

ציוד מיגון כללי

ציוד מיגון אישי

 

ציוד מיגון כללי מתייחס לציוד המיועד לסביבת העבודה כולה, דוגמת חומרים מונעי החלקה על משטחים, פילטרים ומסננים לטיהור האוויר, תאורה חזקה ומותאמת באזורי סיכון, מנגנוני בטיחות ומעצורים למכונות וכלים כבדים, מערכות לשחרור עשן ומערכות כיבוי אש ועוד.

ציוד מיגון אישי הוא ציוד בו עושה שימוש כל עובד במטרה להגן על עצמו מפגיעות חיצוניות אפשריות ולהימנע מנזק כבד באירוע תאונתי. ציוד המיגון האישי הוא גם הפתרון המתאים לנגר החובב, לסדנת הנגרות הביתית, במטרה להנות מעבודות הנגרות תוך שמירה על הבטיחות.

ביו מוצרי המיגון האישי:

מגני פנים- מגני פנים הם מסכות הכוללות משקף רחב ושקוף המפשר ראייה ללא מגבלה, ומספק הכה על העיניים ומערכת הנשימה גם יחד. משקך פנים איכותי יהיה קל משקל, מחומרים עמידים שאינם נשרטים ונפגעים בנקל, בעל אחיזה טובה בפנים וללא הפעלת לחץ מיותר שיצור אי נוחות. ניתן למצוא גם משקפי מגן להגנה על העיניים ומסיכות להגנה על הנשימה בנפרד.

רתמות לעבודה בגובה- רתמות גוף לעבודה בגובה נועדו להגן על מתקינים של פרגולות מעץ, כמו גם על עובדים בגובה בתעשיות שונות, מפני אירועי נפילה. רתמת הגוף מחוברת באמצעות וו שרשרת סגור הרמטית לחבל המספק אחיזה איתנה מן הצד השני, ומבטיח הגנה במקרה של נפילה מגובה.

נעלי עבודה- בעת עבודות ייצור בניהן נגרות חשוב במיוחד לנעול נעלי עבודה יציבות, מגנות על הרגל מפני נפילת ציוד כבד, חום ואש, לחץ, חדירת שבבים, מסמרים וברגים, או כל נזק אפשרי אחר. נעלי עבודה הן נעליים מחומרים עמידים, עבות ומאסיביות, כוללות הגנת פלדה ומספקות מיגון אופטימלי לכף הרגל.

ביגוד- מומלץ לעבוד עם בגדים ארוכים אשר מגנים על הזרועות ושאר חלקי הגוף, צמודים במעט, על מנת שריפיון השרוול או חלק אחר של הבגד לא ייתפס במכונה או בסיבי העץ. ניתן למצוא ביגוד עבודה, לרבות סרבלי עבודה, מכנסיים וחולצות בחנויות ייעודיות לצעוד מיגון לעבודה.

ערכת עזרה ראשונה- תמיד חשוב להחזיק בהישג יד ערכת עזרה ראשונה לטיפול ראשוני במקרה של פגיעה. הערכה תכלול תחבושות ואמצעי חבישה , חומר חיטוי, חומר נגד כוויות, ספריי קרח ומוצרים נוספים לצורך סיוע ראשוני בעת פגיעה.

נגרות היא תחביב ומקצוע ממנו ניתן לצמוח ולהתפתח לשלל מוצרים יכולות ועשייה, כאשר באמצעות אמצעים פשוטים בלבד וציוד בסיסי ניתן לצאת לדרך, ולהכיר את עולם הרהיטים ופתרונות העץ, דרך הידיים. בעבודת הנגרות סיפוק רב, יצירתיות והקפדה על פרטים, וניתן להרחיב את היריעה מבניה של שרפרף לבית ועד להקמת פרגולה לגינה, באמצעות כלים מתאימים, הדרכה והכוונה, התמדה ושמירה על הבטיחות כמובן.

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של עובדים בעץ? כך תשמרו על הבטיחות שלכם

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp