רעיונות לבניית עשה זאת בעצמך

תקופת הקורונה העמידה אותנו בפני מצבים לא צפויים ושינויים מהותיים בשגרת החיים שהיינו כ"כ רגילים אליה. אחד השינויים הבולטים שהיו בחלק מהתקופה לפחות הוא השהייה הרבה בבית במיוחד בסגרים וזמינות נמוכה מאוד של מוצרים או בעלי מקצוע. אז נכנס חזק מאוד העניין של DIY- עשה זאת בעצמך. פתאום גילינו את יכולת האלתור, התיקון באופן עצמאי ואפילו בניה והכנת דברים לבד. גילינו גם שלא חייבים סגרים או קורונה משתוללת לכך אלא שבניה של דברים באופן עצמאי היא פשוט כיפית ומספקת. אז מה תוכלו לבנות בעצמכם? המון דברים. כמה אפשרויות:

בית עץ לילדים

בניית בית עץ לילדים היא חגיגה לכל המשפחה. ההתרגשות של הילדים לקראת בית עץ אמיתי שתכינו להם תשבור שיאים. מומלץ כמובן לשתף אותם בהכנות עד כמה שאפשר, לתת להם לעשות חלק מהפעולות לפי היכולת שלהם וזו תהיה חגיגה לטווח ארוך. כדאי לבנות בית עץ שיהיה להם מספיק נוח להיות בו כך שמומלץ ששטחו יהיה כ 3 מ"ר וגובהו בין 1.20 ל 1.50 מ', תלוי בגובה הילדים וגילם. אמנם בתי העץ מהסרטים נמצאים תמיד על עצים אמיתיים אך זה לא חייב להיות כך. אפשר להכין להם בית "צמוד קרקע" כאשר אפילו להתקין אותו על גבי משטח דק, כי אם כבר צמוד קרקע, שתהיה גם חצר קטנה… חשוב לעבוד עם עץ איכותי, כלי עבודה איכותיים, יש צורך בפרזול וגם להשקיע בגימור כדי שהבית יהיה נוח, בטוח ועמיד לאורך זמן.

לשדרג את הבריכה העילית שלכם

גם בעניין הבריכות לקורונה יש קשר. אמנם גם לפני הקורונה יותר משפחות עם חצר בחרו לקנות בריכה עליונה שתהיה להם בכל הזדמנות שירצו לטבול אך הדבר גבר מאוד בתקופת הקורונה בה הבריכות היו סגורות. כדי לקבל תחושה של בריכה אמיתית ולא בריכה ביתית מגומי, תוכלו לבנות סביבה מבנה מעץ העוטף אותה. זהו משטח דק הכולל גם מדרגות ומעקה. כך למעשה אתם נכנסים לבריכה העילית כאילו הייתה בריכה חפורה במפלס גבוה יותר מהקרקע ומקבלים תחושה של בריכת שחיה אמיתית. להגברת התחושה וגם לבניה קלה יותר של המשטח מומלץ שהבריכה תהיה מלבנית. את סוג העץ ניתן לבחור מתוך מגוון עצים לדק מסוגים ובגוונים שונים.

בניית פרגולה לכל מזג אויר

רוצים פתרון פונקציונלי וגם עיצובי לישיבה בגינה בכיף גם בחודשי הקיץ החמים וגם בחורף? פרגולת עץ תשמש כמקום לשבת ולשהות בו כל השנה. מלבד הזמנת איש מקצוע לו תצטרכו לשלם הרבה מאוד כסף, אפשרות נוספת שגם תיתן לכם הרבה סיפוק היא בניית הפרגולה בעצמכם. כדאי להיעזר בבעל מקצוע בחלקם מהשלבים, במיוחד אם זו פרגולה על עמודים שנדרשת בה חלוקה נכונה ומאוזנת של עומסים. בניית פרגולה היא עבודה ברמה בינונית כך שלא כדאי שזו תהיה עבודת העץ הראשונה שלכם. כל עוד הפרגולה תעמוד בתנאים מסוימים כמו גודל המצוין בחוק, בנויה מחומרים קלים כמו עץ ותנאים נוספים לא תצטרכו היתר בניה אלא רק אישור קונסטרוקטור. חשוב לבחור היטב עצים לפרגולות ממקום מקצועי ואמין. ניתן להשתמש בסוגי עצים שונים כמו דובדבן, אשוח, ועוד. חשוב לבחור עץ שעבר אימפרגנציה- הליכי חיטוי ושימור. בניית פרגולה עם רגליים כוללת חפירת בורות, הנחת תושבות וכיסוי הבור בבטון, הרכבת קורות העץ לתושבות וגם את יתר קורות העץ על פי התוכנית ולבסוף התקנת גג, בין אם מבמבוק ובין אם מקורות עץ נוספות.

שולחן קפה נמוך לגינה או לבית

אחרי שיש לכם כבר פרגולה תוכלו לבנות עבורה שולחן קפה נמוך וכיפי מקרשים. לעומת בניית הפרגולה זו כמובן עבודה פשוטה הרבה יותר. אפשר ליצור 2-3 שכבות של קרשים, כשכל שכבה מורכבת מקרשים המחוברים זה לזה. ניתן לחבר אותם בקו לא אחיד כדי ליצור מראה זיגזג מעניין. כל שכבת קרשים כזו חברו לשכבה שמתחתיה. כעת נשאר רק לחבר רגליים קצרות שיכולות להיות אף הן מחתיכות עץ קטנות או עשויות גם מחומר אחר. שולחן כזה נחמד מאוד לגינה אך גם לבית אם אתם רוצים להכניס אליו אווירה יותר חמימה, כפרית וטבעית.

קיר כפרי לחדר השינה

כדי לתת לחדר השינה מראה מעניין ומיוחד יותר, מעצבים רבים ממליצים ליצור קיר כוח מאחורי המיטה, קיר המעוצב בצורה שונה מיתר קירות החדר, כזה שתופס מיד את העין. הוא יכול להיות צבוע בצבע חזק, עם טפט מיוחד וניתן גם ליצור קיר בריקים, אבל לא בריקים מלאכותיים ממדבקות אלא בריקים מעץ אמיתי. תצטרכו אמנם כמות נכבדה של קרשים, כדאי בכל מיני גוונים ומסוגים שונים של עצים. אפשר לחתוך אותם לגדלים שונים או להדביק קרשים שלמים ארוכים בגוונים שונים לסירוגין וכך נוצר מראה קיר הלבנים.

לעזור לעצמכם לעבוד עם שולחן על גלגלים

רוצים שעבודות העץ או עבודות בכלל יהיו לכם קלות יותר? האפשרות להעביר דברים ממקום למקום במשטח על גלגלים במקום לסחוב בידיים ללא ספק תקל עליכם, אבל כדי להקל על עצמכם צריך קודם לעבוד קצת (זאת לא עבודה מסובכת מדי). אפשר לחפש משטח עץ מוכן או לחבר קרשים זה לזה ואותם לחבר למשטח עבה יותר. למשטח חברו גלגלים מסיביים וחזקים שיניעו היטב את כל המבנה ומכאן עבודות ההבניה בעץ וגם כל בניה אחרת יהיו לכם קלות יותר.

לסיכום, בניה בעץ ובכלל עבודות עשה זאת בעצמך קיבלו בוסט חזק מאוד בתקופת הקורונה אך הן לגמרי מהדברים שמומלץ לקחת איתנו הלאה ולהמשיך בהן גם כעת כשכל חנויות הרהיטים וכל בעלי המקצוע זמינים עבורכם.

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של רעיונות לבניית עשה זאת בעצמך

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp