איך תנצלו חללים פנויים בבית

נושא  האחסון ושטחי האחסון הפך למשמעותי מאוד בתחום העיצוב היום. בעידן השפע בו אנחנו קונים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים (כן, קשה מאוד לא להתפתות…) ולא לגמרי יודעים איפה לאחסן, מציאה ויצירת שטחי אחסון בבית בהם נוכל לאחסן דברים בצורה מסודרת ואסתטית הם אתגר אמיתי אפילו למעצבים מנוסים. לצד העובדה שיש לנו חפצים שלא מוצאים להם מקום, יש בבית אזורים שלא ממש מנוצלים והם עומדים ריקים. עם קצת יוזמה ויצירתיות אפשר לחבר בין חפצים  לבין אותם אזורים ריקים ואפילו להפוך אותם לנישות המיועדות למטרות מסוימות כמו חלל עבודה קטן, אזור משחקים ועוד.

האזור שמתחת למדרגות- חלל עצום לשלל מטרות

אם יש לכם מדרגות, קיבלתם מלבד קומה נוספת גם חלל פתוח ולא קטן בכלל שנוצר מתחת למדרגות. החלל שנוצר הוא בצורת משולש ואפשר להפוך אותו לאזור תכליתי וגם מעוצב. פעמים רבות, אם לא מנצלים את החלל הזה בצורה מסודרת, הוא הופך עם הזמן לפינת אחסון לא מסודרת, מין מחסן קטן ואת זה מומלץ למנוע כי זהו אזור פתוח וגלוי לעין. אז איך תנצלו את האזור בצורה יעילה? כמה דרכים:

  • להפוך אותו לארון עם מגירות: כך תוכלו להפוך את החלל לאזור אחסון בצורה מעוצבת ומסודרת. אפשר לבנות בו ארון מעץ שצורתו ומידותיו מותאמות במדויק למידות החלל שישנו. לארון יכולות להיות דלתות או מגירות. הוא יכול לשלב בין מגירות או דלתות לבין תאים פתוחים כמו בכוורת.
  • להפוך אותו לספריה: בדומה לבניית ארון אפשר לבנות ספריה עם מדפים פתוחים. בספריה אפשר לשלב בין ספרים לבין חפצי נוי קטנים, עציצים עם צמחים המתאימים לצל או צמחים מלאכותיים, תמונות ועוד.
  • להפוך את האזור לנישה מסודרת: החלל יכול להפוך לנישת עבודה קטנה. כל מה שצריך הוא שולחן מחשב עליו תוכלו להניח את הלפטופ שיוכל לעבוד גם אם אין חיבור חשמל צמוד. אפשר להניח מנורת שולחן קטנה. פינת העבודה יכולה לשמש אתכם או את הילדים שמעדיפים פעמים רבות להכין שיעורים בכל מקום חוץ מאשר בחדר… הנישה יכולה לשמש כאזור משחק עם שטיח קטן ונעים וכוננית קטנה שתעמידו ליד ובה יהיו המשחקים הנבחרים.

האזור המסתורי שמתחת לרעפים

עליות גג שניתן למצוא בבתים עם גגות רעפים הציתו את הדמיון של סופרים רבים ואמנים. אין ספק שיש משהו מיוחד מאוד בעליית גג כזו עם תקרה משופעת שגובהה נמוך יותר משל חדר סטנדרטי. עליית גג יכולה אף היא לשמש למטרות שונות. היא יכולה להיות אזור אחסון לדברים ישנים שחשוב לכם לשמור. אפשר לשמוע לא מעט על סיפורים (אמיתיים לגמרי) בהם בעליות הגג נמצאו אוצרות מעניינים כמו פילמים של סרטים ישנים, אלבומים, מכתבים ומה לא אבל אפשר כמובן לאחסן מגוון רחב של פריטים שאתם לא רוצים כרגע למסור או לזרוק. אם הגובה עדיין סביר עליית הגג יכולה להיות חדר בפני עצמו של אחד הילדים. גם עבורכם יכולה עליית הגג לשמש כפינת עבודה. אפשר לעשות ממנה פינת טלוויזיה או חדר נגינה מבודד אם מכל כלי הנגינה הילד בחר דווקא בתופים…

חללים בין חדרים

לעיתים בין חדרים נוצרת מעין מבואה, חלל שאפשר לנצל בצורה טובה יותר ולא להתעלם ממנו. מחלל כזה אפשר ליצור נישה קטנה. אפשר לעצב אותו כפינת קריאה קטנה עם כורסה או ספסל וגם פוף לאווירה זרוקה יותר. לצידם אפשר להניח כוננית קטנה עם כמה ספרים. אפשר גם להניח שולחן צד קטן. הכל כמובן תלוי בגודל החלל, אל תעמיסו על האזור מדי. עצבו ואבזרו אותו בצורה מינימלית ופונקציונלית. אפשר להעמיד בפינה משחק שבחדרי הילדים הוא יתפוס יותר מדי מקום כמו שולחן כדורגל למשל, שק אגרוף (תיזהרו כשאתם עוברים במקום…), שולחן פינג פונג קטן ועוד. האזור יכול לשמש נטו לאחסון עם ספריה, מעמד מגירות, מדפים תלויים ועוד.

כל קיר הוא שטח אחסון פוטנציאלי

לא תמיד אנחנו מתייחסים אליהם ולאפשרויות השימוש שניתן לעשות בהם, אך אם לוקחים את השטח הכולל של הקירות, מקבלים שטח עצום ולא מנוצל כמעט בכלל. היום יש דרכים רבות איך לנצל את הקירות טוב יותר. ישנם סוגים שונים של מדפים מרחפים שניתן להתקין על הקיר, בין אם אלה מדפים יחידים או מבני מדפים מעוצבים בשלל צורות, כולל כאלה מברזל בצורות גיאומטריות. אפשר ליצור נישות מגבס שבאמצעותן מקבלים מדפים וכוורות מבלי לקדוח או לחבר מדפים.

שטח אחסון בתור הפרדה בתוך חללים גדולים

יש לכם חלל מרכזי גדול מאוד ופתוח? אם אתם רוצים ליצור בתוכו קצת הפרדה לאזורים, אפשר לעשות זאת באמצעות רהיט דו צדדי שכל צד שלו יפנה לאזור אחר או חלול ללא גב. הרהיט יכול להיות גבוה, ספריה שתעשה הפרדה מוחלטת ממש או נמוך יותר שייצור חציצה חלקית. כך אתם קובעים גבולות בתוך החלל. כמובן שספריה או מזנון כזה הם גם אזור אחסון שבאמצעותו אתם מנצלים טוב יותר את השטח. אם זהו רהיט דו צדדי, בכל צד ניתן לאחסן או להציב חפצים שישתלבו טוב יותר עם האזור אליו אותו צד פונה. אם למשל צד אחד של הספריה פונה לכיוון הכניסה לבית, בחלק זה אפשר להניח מפתחות, פלאפונים או פריטי נוי המתאימים לאזור הכניסה. בצד השני אפשר להניח חפצים המשתלבים טוב יותר עם עיצובו ובכלל מהותו של אותו אזור (מטבח, סלון וכו'). אזור הפרדה כזה יכול להיות גם הפינה הירוקה של הבית: מעמד מדפים מלא בעציצים.

לסיכום, יש לנו לא מעט חללים בבית שלא מוקדשת להם תשומת לב ואנחנו משלימים עם זה שהם נשארים ריקים. אמנם גם תחושה של מרחב היא חשובה ולא צריך לצופף או להעמיס בכוח, אך אם ישנם אזורים עמוסים מדי אפשר להיעזר בחללים אלה כדי ליצור איזון.

0/5 (0 Reviews)

תמונות של איך תנצלו חללים פנויים בבית

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp