חידוש ורענון חדר השינה שלכם- ואף מילה על צבע

מה קורה כשבא לכם לחדש את חדר השינה, אבל ממש לא בא לכם להתחיל שיפוץ ולקרוע את הכיס?

תופתעו לדעת שהתחדשות כזו כלל לא מחייבת הוצאות גדולות. קיימים אינספור רעיונות שיוכלו להגשים את החלום שלכם ולהפוך אותו למציאות, כשאפילו שינויים קטנים יכולים לספק מראה מרענן וחדש.

  • ראש מרופד למיטה זוגית יוסיף לחדר טקסטיל, ויתרום לתחושות של רוך, חמימות ואינטימיות, תוך יצירת מראה יוקרתי.
  • הגבהה של המזרנים תיצור מראה אלגנטי, מרשים ואריסטוקרטי.
  • התאימו מצעים לקו העיצובי, לאלמנטים ולגוונים הקיימים בחדר, והוסיפו כריות.
  • וילונות יאפשרו לשחק עם אור וצל, להוסיף חמימות, לרכך את חלל החדר, ולתת דגש לשפה העיצובית.
  • שלבו בחדר תאורה שתיצור אוירה חמה ואינטימית. אם תרצו מראה יוקרתי תלו בחדר השינה נברשת.
  • פינת ישיבה היא כמעט הכרחית בחדר השינה. ואם המקום קטן וצר תוכלו להסתפק בכורסא המתאימה לנוחות ולטעם האישי וכמובן לקו העיצובי.

 

חיפוי פנים לקירות

אחד האלמנטים העיצוביים התופסים תאוצה בשנים האחרונות הוא חיפוי הקיר בעץ. קיר מיוחד בחדר השינה, או חיפוי של הרצפה בחדר האמבטיה יוסיפו לחדר תחושה של חמימות ויוקרה, ומוטיבים של דרמה ומימד.
השינוי המתקבל מחיפוי פנים לקירות הוא גדול כל כך, כי העץ מעניק לחדר מראה ביתי, נעים וטבעי. ועם זאת תהליך החיפוי הוא יחסית פשוט ומהיר, ולא גורם לבלאגן או לכלוך רב בבית, ואין צורך לשבור קירות. ניתן להניח את חיפוי העץ על הקירות גם כשיש בהם פגמי או סדקים, כמובן בתנאי שאין בהם סכנה למבנה, העבודה היא נקיה ומהירה ולא מצריכה יציאה מהבית לתקופת השיפוץ. בנוסף, העץ שומר על הקירות המקוריים, ואפשר פשוט להסירו כשמעוניינים בכך.

מעבר ליופי, ליוקרה ולהתחדשות, חיפוי העץ גם מספק בידוד איכותי, מפני רעשים ומפני מזג האויר. הטמפרטורה נשמרת נעימה והאקוסטיקה בחלל הופכת טובה יותר.

חיפוי פנים לקירות העשוי מעץ היה קיים בנוכחות בולטת בבתים רבים בישראל בשנות ה-70 וה-80. אלמנט החיפוי היה בסיסי וקבוע, עשוי מפלטות של עץ אורן ולא מעוצב, כך שהקירות נראו כמו גוש עץ וללא נגיעה עיצובית. בשנות ה-2000 החל להתפשט הטרנד של העיצוב המודרני, והעץ יצא מן האופנה.
בשנים האחרונות חזר הטרנד של חיפוי פנים לקירות, והפך למוביל בתחום העיצוב. הוא הגיע מארצות הברית ומאירופה, שם הוא מהווה מוטיב שולט בעיצוב, ותפס תאוצה גם בישראל. החיפויים כיום מיוחדים ומעוצבים, מופיעים במגוון של טקסטורות, צבעים וגדלים, בזכות הטכנולוגיות המתחדשות והגימיקים העיצוביים של האדריכלים. כל אלה משתלבים עם העיצוב המודרני הפופולרי.

לעיצוב חיפוי פנים לקירות קיימים פורמטים מגוונים ושונים. ניתן לחפות קיר שלם במלואו, או רק מחצית ממנו. ניתן לחפות מקטע מסוים על מנת להבליט את האזור. ניתן לחפות בעץ נישות גבס, עיצוב שהופך להיות שולט יותר ויותר ברחבי העולם, ועוד.

סוג העץ והצבע שלו, וכן האורך והעובי של פלטות העץ, נדרשים להתאים למראה הכללי של החדר ולתוצאה אליה מעוניינים להגיע, אך גם למראה הכללי של הבית. מעבר לכל זוהי בחירה אישית שלכם, וחשוב שתבחרו את מה שמתאים לטעמכם, לתנאי הסביבה, ולתקציב העומד לרשותכם.

בישראל נעשה שימוש לחיפוי פנים לקירות דווקא בעץ האורן הבהיר על גווניו הרבים בין לבן לצהוב חיוור, המשתנים בהתאם לאזור ממנו יובא, בעיקר בשל מחירו העממי. אולם ניתן בהחלט להשתמש בעצים נוספים, וחשוב לבחור לכל יצירה עיצובית את העץ הנכון, את הגודל הנכון של משטח העץ, רצועות ארוכות או קצרות, ואת ההחלטה על דרך הנחת החיפוי. במקרה שתקרת החדר נמוכה מומלץ להניח את החיפוי לאורך הקיר, ליצירת אשליה שהתקרה גבוהה יותר. במקרה של רצון להעניק תחושה של אורך לקיר, רצוי להניח את החיפוי לארכו. הנחה נכונה של העץ משפיעה על התחושה ועל האווריריות במרחב.
האווירה אותה מעוניינים ליצור בחדר מושפעת גם מסוג העץ:

  • עצי איפאה הינם בצבע חום כהה, ברמת גבוהה של קשיות ובמבנה צפוף של סיבים. הם משמשים גם לחיפוי חיצוני בשל עמידות גבוהה לפגעי אקלים, ועמידות בפני מזיקים וחרקים.
  • עץ סידר (ארז) בצבע חום-אדמדם, עמיד מאוד בפני מזיקים, ריקבון ומים. לכן הוא מתאים לשימוש בחדרי רחצה, סאונה, ג'קוזי ובריכות. זהו עץ בעל יכולת גבוהה של ספיגה, אך גם מתייבש במהירות. המראה שלו ייחודי וטבעי, הטקסטורה ייחודית ומרשימה והריח ארומטי.
  • עץ אלון הוא בעל טקסטורה היוצרת מראה מחוספס, גם בשל צפיפותם של הסיבים. זהו עץ איכותי לעבודות יוקרה, המרקם שלו ייחודי והמראה עשיר.
  • עץ טיק בורמזי הינו בצבע חום או חום-שחור ייחודי ומרהיב, בעל צפיפות גבוהה וללא "עיניים", והוא נשאר נעים למגע וחלק במשך שנים ארוכות. הטיק מכיל שמן טבעי, וממנו מפיקים שמן טיק המספק חומר לשימור והגנה לעצים. השומניות הטבעית בעץ הטיק דוחה מזיקים ומספקת לו עמידות ויכולת התמודדות עם פגעי אקלים.

אם חשובה לכם השמירה על איכות הסביבה, ודאי תשמחו לדעת כי עץ לא פולט רעלים, והוא ידידותי לסביבה, ניתן למיחזור ולפירוק. כמו כן, בארצות קרות של חורף קיצוני משמש העץ כחומר מבודד מעולה מחום ומקור, והופך כל חלל לנעים יותר, מה שמביא לפחות שימוש באמצעים לקירור בקיץ ולחימום בחורף. כך למעשה מסייע חיפוי העץ לחסוך בחשמל, ולשמור על איכות הסביבה.

 

0/5 (0 Reviews)

תמונות של חידוש ורענון חדר השינה שלכם- ואף מילה על צבע

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

הודעה חשובה!

ביום שלישי 11/6 (ערב חג שבועות) יפעלו סניפי עץ ועצה עד שעה 13:00.
ביום רביעי 12/6 (חג שבועות) יהיו הסניפים סגורים.

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp