פינת חי – כפר תקווה

פרויקט חדש של עץ ועצה בכפר תקווה: פינת חי מעץ – המרחפת מעל הקרקע

הקמת פינת החי החדשה בכפר תקווה, דרשה תכנון שיתאים לאופי הייחודי של הכפר ושל דייריו. קרקע משופעת והצורך בנגישות מלאה הציבו אתגרים מרתקים בפני התכנון, והפתרונות שנמצאו הפכו את המבנה לידידותי לכל משתמש

ככל שהשימוש בעץ לבנייה הופך נפוץ ונרחב יותר, עומדים בפני האדריכלים, הקבלנים והבנאים אתגרים חדשים – במטרה להתאים את חומרי הבנייה למגבלות שונות בשטח ולצרכים מגוונים. בימים אלה מוקמת בכפר תקווה פינת חי חדשה, שכולה עשויה עץ. זהו ללא ספק פרויקט מסקרן ומיוחד שעץ ועצה משתתפת בו יחד עם עלי חסן – חברה לבניה ופיתוח; כפר תקוה שהוקם לפני יותר מחמישים שנה בעמק יזרעאל, משמש בית עבור אנשים בוגרים בעלי צרכים מיוחדים במגוון תחומים. מעל 200 דיירים בני 20 עד 85, נהנים ממרחב תומך ומפתח תוך הגשמת סביבת חיים גמישה, בה יוכלו לפתח את עצמאותם, להשתלב באפשרויות תעסוקה שונות, ללמוד כישורי חיים וליהנות מפעילויות קהילתיות עשירות ומגוונות. כחלק מתחומי התעסוקה בכפר וכמענה לצרכי הדיירים, הוחלט לחדש את פינת החי בכפר, שמשמשת מקום עבודה עבור חלק מהדיירים ותזמין את שאר הדיירים ללטף, לטפל וללמוד על בעלי חיים שונים, ובהם ציפורים וחיות משק. המתחם החדש שנבנה כולל דקים, כלובים וסביבות גידול שונות, המותאמות בנפרד לצרכיה של כל חיה. המתחם כולו מבוסס על בנייה בעץ מבית עץ ועצה.

חוויה מונגשת ב-100%

לדברי האדריכל המופקד על הפרויקט, אורן גולדשטיין מ"כאן אדריכלים", "הייחודיות בפרויקט נובעת מהצורך להנגיש את כל האלמנטים שבו לצורכי הדיירים בכפר – מבנים שונים, כלובים בשלל גדלים, דקים בשטחים משתנים, מדרגות, מפלסים שונים וגדרות. "נדרשנו לבנות פינת חי גדולה ומקיפה, שכל חלקיה יהיו נגישים לדיירי הכפר, כחלק משגרת יומם ועבודתם. הם יוכלו לבקר במקום, לבלות בו ולהשתתף בטיפול בבעלי החיים ובהאכלתם. לכן, כל הכלובים ואזורי המחייה של החיות, כמו גם השטחים המקיפים את החיות מונגשים לחלוטין. בנוסף, לאור השחיקה המוגברת, כתוצאה מנוכחותם המתמדת של בעלי חיים במקום, נעשה שימוש בחומרים עמידים במיוחד", מספר גולדשטיין.

מיישרים את פני השטח

אתגר נוסף הציבה בפני המתכננים הטופוגרפיה הייחודית של השטח שעליו נבנתה פינת החי. לדברי גולדשטיין, "השטח המיועד היה משופע, בגובה משתנה ונאלצנו ליישר אותו באמצעות בניית דקים 'מרחפים' בעלי ביסוס מיוחד – שסייעו לנו במלאכת יישור פני השטח. כשנמצאים בתוך פינת החי לא מרגישים בגובה המשתנה של הקרקע – רק כאשר מתקרבים לקצה המתחם מרגישים את הריחוף מעליה". פינת החי החדשה תוכננה כרשת המורכבת כולה ממשושים שווי צלעות. העיצוב נותן הרגשה פתוחה ופשוטה של משהו שקל להתחבר אליו וקל לשימוש. ההשראה לאדריכלות המיוחדות של המקום נבעה מאנדרטה הממוקמת במרכז השטח, המעוצבת בצורת משושה. האנדרטה המקורית עוברת גם היא שיפוץ, והיא תעמוד במרכז פינת החי. גם סקאלת הצבעים שנבחרה למקום מתחשבת בצרכים המיוחדים של תושבי הכפר, וניתן דגש על צבעוניות טבעית ועדינה, אך במקביל – כזו שתאפשר לדיירי הכפר להתמצא במקום ביתר קלות.

תמונות של הפרויקט

כדי שלא תמתינו על הקו, השקנו עבורכם שירות שיחה חוזרת מנציג. נא מלאו את הטופס, ונציג עץ ועצה יחזור אליכם במהרה

שם מלא:
טלפון:
איזור:
מוצר:

קבלן עצים וגגות רעפים?
מקומך איתנו

מלאו את הפרטים וקבלו הצעת מחיר משתלמת וגם הצטרפו למועדון הקבלנים

שם מלא:
טלפון:
קבלן:

להצעת מחיר משתלמת
מלאו את הטופס

שדות חובה מסומנים ב - *

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
איזור:
מוצר:
סוג לקוח:
התקנה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp